-
BLÅSER PÅ TORÖ !
I går lördag 9,9 seglade ca 30 st på Torö,vind mätarn visade 7 ms på land men folk seglade på 4,7 – 6,0 I dag ska det ju blåsa likadant, äntligen e hösten här !
Log in to reply.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › BLÅSER PÅ TORÖ !
I går lördag 9,9 seglade ca 30 st på Torö,vind mätarn visade 7 ms på land men folk seglade på 4,7 – 6,0 I dag ska det ju blåsa likadant, äntligen e hösten här !
Och hur var det söndagen undrar en nyfiken jävel
Västlig vind, seglade med 6,9 fram till kl 16 då det mojnade. I stensvik var vi 3 smurfare och 3 kitare. Solen sken och det var gött att leva. Körde så när på en älg på vägen hem.
Var ligger stensvik? Är det möjligen det jag kallar för kärringviken? Inte för att jag inte surfar där, runt udden i väster alltså.
kärringviken är bra när man är underriggad ute i vågorna (vilket inte är ngn hit..)där man iallafall kan leka lite utan att bli uppspolad på land..För att segla bra på Torö krävs mkt. vind eller stort segel el. stor bräda!!
Pratar om samma ställe, men jag har fått för mig att det heter Stensvik. Jag får väl fråga någon urinvånare nästa gång så man vet om det är en kärring- eller stenvik man seglar i.
Log in to reply.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
There was a problem reporting this post.
Please confirm you want to block this member.
You will no longer be able to:
Please note: This action will also remove this member from your connections and send a report to the site admin. Please allow a few minutes for this process to complete.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › BLÅSER PÅ TORÖ !
You must be logged in to create new discussions.