-
BLÅSER PÅ TORÖ !
I går lördag 9,9 seglade ca 30 st på Torö,vind mätarn visade 7 ms på land men folk seglade på 4,7 – 6,0 I dag ska det ju blåsa likadant, äntligen e hösten här !
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › BLÅSER PÅ TORÖ !
I går lördag 9,9 seglade ca 30 st på Torö,vind mätarn visade 7 ms på land men folk seglade på 4,7 – 6,0 I dag ska det ju blåsa likadant, äntligen e hösten här !
Och hur var det söndagen undrar en nyfiken jävel
Västlig vind, seglade med 6,9 fram till kl 16 då det mojnade. I stensvik var vi 3 smurfare och 3 kitare. Solen sken och det var gött att leva. Körde så när på en älg på vägen hem.
Var ligger stensvik? Är det möjligen det jag kallar för kärringviken? Inte för att jag inte surfar där, runt udden i väster alltså.
kärringviken är bra när man är underriggad ute i vågorna (vilket inte är ngn hit..)där man iallafall kan leka lite utan att bli uppspolad på land..För att segla bra på Torö krävs mkt. vind eller stort segel el. stor bräda!!
Pratar om samma ställe, men jag har fått för mig att det heter Stensvik. Jag får väl fråga någon urinvånare nästa gång så man vet om det är en kärring- eller stenvik man seglar i.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › BLÅSER PÅ TORÖ !
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.