Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Blåsigt men kallt 17,18 jan, vilka vågar ut och vart?
-
Blåsigt men kallt 17,18 jan, vilka vågar ut och vart?
Publicerad av safesurfer på 16 januari, 2009 vid 11:26Går och funderar på om man ska surfa i helgen. Det var helt okej förra helgen och då var det också rätt kallt men verkar som det blir ännu kallare i helgen men söndagen verkar något bättre än lördag.
safesurfer svarade 15 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Hade varit grymt skoj med ännu en fin surf-helg, men ser tyvärr lite väl kallt ut. Får se om det kanske hjälper upp tempen lite att det är så sydliga vindar? Men Lejet känns ju oneklingen lockande på söndag, kanske även om man bara pallar med någon timma i kylan 😀
-
Sydost är inte den bästa riktningen, är det TT som funkar då och kommer det vara is?
-
Jag är på i Fiskebäck! Sydost inte optimalt men det verkar ju som det ska dra i ordentligt under helgen så då funkar det nog ok.
TT är ju nice på SO men vette fan om man är sugen på att byta om i friska luften… Omklädningsrum och varma duschar går nog före
//Henrik
-
Jag ska ut på söndag om jag får tag i en bil. TT är lockande men är läskigt med alla stenar och risk för is. Byter alltid om hemma i dushen har man en tät våtdräkt blir inte sätet blött.
-
Tveksam om det blir tillräckligt med vind i helgen, men om det ändrar sig (ökar) så kör jag nog TT söndag eftermiddag, j:vligt bra vindriktning. Förra året mitt i januari så var det bara att slicka stenpiren med vind från sydost. Över 34 knop på vågbräda!
-
Tveksamt med vind? Varje prognos visar ju över 12 m/s hela helgen eller?
Lockar lite att köra bredvid stenpiren…
-
Någon som ska ut i Halmstad? Annars kanske jag tittar förbi i Göteborg på söndag!
-
tänkte åka till tt idag är det nån annan som ska dit vid 13tiden?
-
ok tar det imorgon istället så man inte är helt ensam har aldrig varit där.
-
Var där vid 14 men fy helvette va kallt det var så sket i det… Kör imorgon istället!
-
aa det var jävligt kallt. körde i 1 timme.
morgon dagen ser fin ut 😀 -
Jag ska ut vid ca 12:30 ungefär. Tänkte testa TT så man får sällskap.
Logga in för att svara.