-
Blåst på Köp & Sälj
Köp & Säljfunktionen är grymt bra här på Surfzone. Tror att väldigt många använder denna suveräna funktion. Har själv använt den ett antal gånger och det har funkat jättebra.
Senast jag använde den gick det tyvärr inte så bra. Köpte en beg JP från Karlskrona. Hade ingen möjlighet att köra upp o kolla på den själv.
Så jag ställde e hel del kontrollfrågor till säljaren. Han förmedlade en bild att den var helt just förutom ett par dingar som var fixade. Jag betalde och han skickade brädan.
När jag packade upp den tyckte jag att den kändes ovanligt tung. Lite svårt att avgöra med en helt ny bräda. Tog hem o putsade upp den lite, lade in den uppochner i vardagsrummet.
Efter någon timme såg jag en blöt fläck på golvet under luftskruven !! Shit! Skruvade av den vilket påskyndade flödet något. Brädan var alltså riktigt vattenskadat.Tog ner den till Paddy. Han lyfte upp den och utan att jag hade sagt något så kommenterar han genast, den var tung, den måsta vara vattenskadad.
Tillbaks hemma, skruvar av stropparna, efter en stund börjar det sippra vatten ur ett av skruvhålen, kul!
Har försökt få kontakt med säljaren:
Mats Bergman från Karlskrona.
Han svarar inte i telefon, han har svarat på ett mail att han hade ingen aning om att brädan var vattenskadad. Han vill heller inte ta sitt ansvar och låta köpen gå tillbaks.Tacksam om ni har några bra förslag på vad jag skulle kunna göra, vad hade ni gjort?
Logga in för att svara.