Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bli av med dödlukten i surfdojorna (GUID)
-
Bli av med dödlukten i surfdojorna (GUID)
ola_p svarade 18 år, 12 månader sedan 17 Medlemmar · 26 Svar
-
Ja ibland undrar man var minnet sitter….
Äger ju en skotork men då den plockas fram med skidgrejorna hade jag glömt av att jag ägde den. Dock kräver ju denna variat ström. Tanken med min spriral var att den inte kräver nån extern kraft!Skotorken som jag har heter Thermic Air och hittas på:
http://www.therm-ic.com/english/swf_eng/index.htm
Finns i de flesta sportaffärer! Helt suverän att torka skidpjäxorna med och är lite och portabel så den går lätt ner i en väska! Har även nån UV lampa inbyggd som ska ta kol på bakterierna!Torka på!
Mvh Stefan
-
Rip curl har lösningen på odören. Annars kan man ju alltid hänga in dräkt/skor och wonderbaum i torkskåpet. Personligen föredrar jag eukaluptus, då blir man extra taggad på stranden iom den friska doften.
“Friskt vågat helften loopat”
-
Det är nog rätt svårt att göra nåt åt redan stinkande dojor (kanske funkar med “piss off”?), men om man har nya så håller de sig fräschare längre om man sköljer ur dem och ser till att de torkar snabbt efter användning.
-
Lägg dem i en hink med en blandning av klorin och vatten och låt stå över natten så försvinner alla bakterier som luktar illa, ligger de för länge försvinner färgen också…
/Jonas -
Svar till:
….För att åtgärda problemet meckade jag ihop en spiral av ståltråd som stoppas ner i skon….
[/ QUOTE ]
Saltvatten + stål = Rost ?!
/Glenn
-
Ett sätt att få dem att torka fortare invändigt är att vränga dem ut och in. Funkar hur bra som helst med Atan skor och då slipper man även att hålla på att mecka med spiraler träbitar och annat jox.
Jag har sluppit doften av ruttnande lik med hjälp av detta knep.David
-
provade piss off, funkade på dräkten men skorna är nog fubar..
fast nyss såg jag på discoverychannel hur man får bort lik-stank ur en bil med enzymbaserat rengöringsmedel, nån som vet vad man kan hitta sånt?
-
Så länge man inte förvarar en rutten gris i skorna så borde det fungera
Fick dom sålt bilen? Discovery mix klippte mitt i programmet
Logga in för att svara.