Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bli av med dödlukten i surfdojorna (GUID)

• stickan

Medlem
    26 november, 2005 vid 15:35

Ja ibland undrar man var minnet sitter….
    Äger ju en skotork men då den plockas fram med skidgrejorna hade jag glömt av att jag ägde den. Dock kräver ju denna variat ström. Tanken med min spriral var att den inte kräver nån extern kraft!

Skotorken som jag har heter Thermic Air och hittas på:
    http://www.therm-ic.com/english/swf_eng/index.htm
    Finns i de flesta sportaffärer! Helt suverän att torka skidpjäxorna med och är lite och portabel så den går lätt ner i en väska! Har även nån UV lampa inbyggd som ska ta kol på bakterierna!

Torka på!

Mvh Stefan

• canoya

Medlem
    28 november, 2005 vid 12:50

Finns en på Jula Postorder

Webbplats

Jag brukar skölja ur mina skor och låta dem rinna av nån timme, sen kör jag skotorken. 90 minuter räcker för att få dem helt torra. Ingen lukt!

• bananen

Medlem
    28 november, 2005 vid 13:33

Rip curl har lösningen på odören. Annars kan man ju alltid hänga in dräkt/skor och wonderbaum i torkskåpet. Personligen föredrar jag eukaluptus, då blir man extra taggad på stranden iom den friska doften.

“Friskt vågat helften loopat”

Piss%20off.jpg

• canoya

Medlem
    28 november, 2005 vid 14:39

Det är nog rätt svårt att göra nåt åt redan stinkande dojor (kanske funkar med “piss off”?), men om man har nya så håller de sig fräschare längre om man sköljer ur dem och ser till att de torkar snabbt efter användning.

• jogo

Medlem
    29 november, 2005 vid 06:02

Lägg dem i en hink med en blandning av klorin och vatten och låt stå över natten så försvinner alla bakterier som luktar illa, ligger de för länge försvinner färgen också…
    /Jonas

• haegga

Medlem
    29 november, 2005 vid 07:41

Prova att lägga dom i frysen……

• drakglenn

Medlem
    29 november, 2005 vid 11:49

Svar till:

….För att åtgärda problemet meckade jag ihop en spiral av ståltråd som stoppas ner i skon….

[/ QUOTE ]

Saltvatten + stål = Rost ?! tongue.gif wink.gif

/Glenn

• anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2005 vid 14:39

Ett sätt att få dem att torka fortare invändigt är att vränga dem ut och in. Funkar hur bra som helst med Atan skor och då slipper man även att hålla på att mecka med spiraler träbitar och annat jox.
    Jag har sluppit doften av ruttnande lik med hjälp av detta knep.

David

• manno

Medlem
    2 december, 2005 vid 23:54

provade piss off, funkade på dräkten men skorna är nog fubar..

fast nyss såg jag på discoverychannel hur man får bort lik-stank ur en bil med enzymbaserat rengöringsmedel, nån som vet vad man kan hitta sånt?

• sajmon

Medlem
    3 december, 2005 vid 10:02

Så länge man inte förvarar en rutten gris i skorna så borde det fungera grin.gif

Fick dom sålt bilen? Discovery mix klippte mitt i programmet mad.gif

• ola_p

Medlem
    3 december, 2005 vid 11:32

Ja.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bli av med dödlukten i surfdojorna (GUID)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.