-
Bli surfinstruktör?
Nån har som har jobbat som surfinstruktör på nåt trevligare surfresmål? Jag har rätt länge gott och drömt om att göra det, men vet inte hur jag skulle åstadkomma det konkret. Har för den delen funderat en hel del på att instruera här i Stockholm, men det kräver med stor sannolikhet att jag drar igång rubb och stubb själv och även om jag har rätt mycket ”kött på benen” vad gäller hur en sån verksamhet kunde se ut och hur man får uppmärksamhet så har jag en tendens att ha för mycket tumme i röva för att det nån gång ska bli nåt av.
Har kollat en del på olika anläggningar som rekryterar instruktörer och de vill ju gärna att man ska vara ”vattensportinstruktör”, dvs kunna instruera kite, vindsurf, jolle och hel köret och jag har i princip bara vindsurfat och seglat kölbåt. Sen vill de att man ska vara RYA-certificerad och det verkar som det kostar en hel del och oftast så måste man först punga ut med en resa till kursorten. När det kommer till kritan gissar jag att man dessutom blir hotellets allt-i-allo och gör det mesta från att lära ut surfing till att stå i baren och hämta turister vid flygplatsen.
Å när man går utan jobb känns det inte enkelt att hosta upp pengar till ett RYA-cert, jag har ju fan inte råd att skaffa en fena till vågisen…
Logga in för att svara.