Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Blidö/Yxlan
-
Blidö/Yxlan
Publicerad av danne-s på 16 juli, 2010 vid 16:54Är det någon som hänger här ute i nomansland och vindsurfar? Jag kör i trakten på helgerna, har dock tröttnat på sundet mellan yxlan och blidö pga dåliga vindar.
Har testat att dra ut till Blacke och rigga och köra på fjärden mellan norröra och blidö, funkade ok, jag var inte helt nöjd med vinden men det är vågor där ute! Ska dit igen imorgon och köra.
boman svarade 14 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Tjena, vi är några som provat bromskärs brygga på N (sundet blidö söderöra) och det var kanon, borde kunna vara lika bra på sydliga vindar också så vida du inte är ute efter vågor ? Själv åker jag till galtfjärden, östhammar i morgon. Hoppas det blir lite vind.
//Björn
-
är det du som kör vid Rosenvik, Bruket? har sett en surfare där vid några tillfällen.
Som Björnen Skriver Bromskärsbrygga och svartlöga funkar ju kanon, Norra sidan, södra sidan och allt där imellan om man bra kommer ner till vattnet….
Jag hänger inte där värst mycket jobbar mest när jag är där… när det blir ett surf så blir det Bromskär.
mvh
Boman -
Kanske, jag har sett en annan kille köra där i trakten. Jag har kört lite norrut från bruket sett.
Jag ska testa Bromskär nästa helg, hann dra dit en sväng och kolla hur det såg ut. Funkar bra på syd, sydost eller hur?
-
Tjena!
Det var inte så att någon av er som körde förbi Rödlöga för ungefär två veckor sedan / förra helgen?
Jag har vart ute på Rödlöga i två veckor (tillbaka på jobbet nu 🙁 ), och surfat en hel del på fjärden söder om Rödlöga.
En dag innan jag hann ut, så brände två surfare förbi Rödlögas södra sida, det var lite oväntat. 🙂
-
Det var jag och Jeleby Vi fick ihop 41 distans den dagen, riktigt grym tur, kryss från kapellskär och fika på rödlöga 🙂 vidare till svartlöga och rundade rödlöga genom norrpada gryyymmt platt där kan jag lova! och sedan hemmåt via vidinge
Seglar man kapellskär så har man ju hela skärgården öppen för sig, Så bli inte förvånad om du ser oss igen 😉
mvh -
Jaha, var det du Boman!
Skoj, låter som en schysst repa. 🙂
Nästa gång jag skall ut så skall jag stämma av med er, så kanske man kan haka på en repa mot Norrpada!
Du kan väl skicka ditt mobil nummer på pm, så ringer jag vid tillfälle.
-
Seglar troligen bromskär helgen, om det blir nordligt vid nordost går jag nog i längre söderut på samma fjärd.
/ Calle S
-
Grymt inspirerande tur, 41 distans :D, låter som en superskön heldag. Vad körde ni för brädor och segel? Fanns det någon backup, reservplan ifall vinden tog slut?
-
Sitter ibland på Yxlan och kör i sundet mellan Stämmarsund och tillbaka. Funkar ju ganska bra på Nord och Syd i varje fall. I annat fall är det Brommskärsbrygga som någon nämnde tidigare… Har dock inte varit där ännu.
Det finns fler. Jag tjatade med en kille i vattnet häromdagen som bodde i Stämmarsund som kör där en del. Kommer dock inte på vad han hette men segelnummer SWE301 tror jag bestämt att det var. 🙂
-
Jaha, är det du som kör där, jag bor på yxlan sidan nästan mitt emot stenmarssund. Jag har varit ute och åkt där en del i sommar. Det brukar oftast va väldigt byigt.
-
Kesoone! Formula brädor, 11kvm, mobil och en redbull i bagaget. och nu när Jeppe sitter och håller span på rödlöga så känns det jäkligt safe 🙂
Hur var det på blidö i helgen? körde ni bromskär, det var ju en hel del nordvindar.
Logga in för att svara.