Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Blir det nåt i Gbg idag? Vart?
-
Svar till:
Tjuvkil ligger på vägen ut mot marstrand…
/Jonas
[/ QUOTE ]
…kör mot utsiktsplatsen och sedan längst bort till höger i den lilla hamnen. Eller är jag helt borta?? -
Helt rätt! Man får rigga på parkeringen… oså finns det en liten sjösättningsramp där man kan gå i!
-
Knatte
Gäst30 maj, 2005 vid 13:58Om du kommer från kungälvshållet och åker mot Marstrandshållet förbi Gullbringa golfbana och ytterligare 2-3 km så blir det en Y-korsning. Den högra går till Tjuvkilshuvud (står nog skyltat så) Den vänstra vägen går till Marstrand.
När vägen tar slut vid Tjuvkil, så är du framme vid havet och surfingen. se karta. -
Svar till:
Vi körde 5.3 med bra tryck uppe i Haby/Ramsvik. Tyvärr inte så bra vågmässigt dock men kul att bränna runt lite.
[/ QUOTE ]
då va de ni som åkte hem när vi kom då kanske…
ni skulle kommit upp på eftermiddan istället då började de bygga lite mer o vi 7-8 på kvällen va helt ok, överriggad me 4.7… -
Var det ni med JP FSW och grejjer? Egentligen skulle vi kört ett pass till efter macka och bärs men den kassa våren har satt sina spår. Orken fanns inte.
Kul att det blev bättre senare. Åker nog upp igen om det blåser mer och är SV eller NV så vågorna vrider in. -
shit körde ni 4.5or jag surfade i fälefjorden i söndags och körde med min 6.0 och jag väger 62kg inte konstigt att jag kände mej överriggad och inte pallade att skota in 😛
-
japp de stämmer …ja de e kul me lite fler segel på vattnet.. brukar va hyfsat tomt här uppe annars
-
Vi va 3 som körde Långekärr/Bovall både fredag (6.4 i ca 8 timmar) och söndag körde vi 5.3 till en början bra freestyle men sen blev det för mycke tryck, så vi fick ta fram vågisarna. En go helg helt klart.
Blev det någon ordning på vågorna på Haby, vinkel och höjd??
//Micke
Logga in för att svara.