Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Blir det ngn surf på båtmässan?
-
Blir det ngn surf på båtmässan?
Publicerad av the_novice på 30 januari, 2006 vid 13:21Tycker det har varit lite tyst om båtmässan?
Hur går blir det, blir det några surfprylar i år eller?mr_johan svarade 18 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
undéns ska ju ställa ut iaf stog de i tidningen, så där blir väl nått
-
The_Novice wrote:Tycker det har varit lite tyst om båtmässan?
Hur går blir det, blir det några surfprylar i år eller?Snackar vi Stockholms båtmässa i början av Mars så vet jag att Skidsport Bromma ska ställa ut.
MVH
//L
-
Självklart menar novisen båtmässan på framsidan som går av stapeln nu till helgen.
Hade varit trevligt om det hade sett ut som det gjorde på 90-talet, då vindsurfingen hade hela övervåningen… Får ta mig dit o kika iaf. Var på MC-mässan i helgen, och den väckte ett visst begär till mc. Hittade dessutom en hoj som passade mig ganska bra: Yamaha BT-1100 Bulldog… Coolt namn på cool cykel -
Det hade ju varit kul att åka dit om det va mycket vindsurfing.. kommer ihåg förlänge sen att jag var där när det var innomhus vindsurfing men var för liten för att upskatta det då…
List på alla företag som ska va där
http://catalogue.swefair.se/catExhibitor.asp?ProjectId=06023&Lang=SE -
Hittade dessutom en hoj som passade mig ganska bra: Yamaha BT-1100 Bulldog… Coolt namn på cool cykel
Gillade inte du snabba saker? Den hojen suger faktiskt. 65hk? hade behövt minst det dubbla då den är både tung och klumpig. namet är ju iallafall ballt!
-
Glen Alpin wrote:Hittade dessutom en hoj som passade mig ganska bra: Yamaha BT-1100 Bulldog… Coolt namn på cool cykel
Gillade inte du snabba saker? Den hojen suger faktiskt. 65hk? hade behövt minst det dubbla då den är både tung och klumpig. namet är ju iallafall ballt!
Mjo… Jag gillar snabba saker… Men mindre risk o köra ihjäl sig med en sådan här maskin. Föll för den mest för att den passade mig väldigt bra utessendemässigt, och som du säger, så är ju namnet ovanligt coolt.
-
Nu på lördag öppnar båtmässan portarna på Svenska Mässan i Göteborg. Udéns Sport ställer ut ett antal nyheter från North-Sails och F2. Då speed är hetare än någonsin i år så hittar ni marknadens snabbaste bräda F2 Missile II samt slalombrädan F2 SX och givetvis nya North F2006 Warp uppriggat och klart för alla att kika närmare på.
Vi har även nya North Ice och Duke på plats.För er som letar paket har vi F2 Hornet med Drive Light samt Natural för närmare granskning.
Snowkites, Kites och andra vattensporter finns dessutom.
Välkomna!
-
Jester, om du gillar snabba prylar ska du kolla på RS:X , de e goa grejer de! 😉 Kommer finnas i SSF monter. Härligt att dom har vaknat upp och insett att det finns något som heter vindsurfing! 🙂
//JIMMY
-
Jimmy: Du har kanske missat att jag försöker sälja mina formula-prylar… 😉
Men skall bli kul o titta lite på den brädan. Känns ju helt rätt att dom valt en OS-bräda som liknar det som folk kör på nu för tiden.
Surferboy: Lätt att jag kommer förbi montern o spanar lite, har ju inte haft möjlighet att rigga mitt Warp ännu… 🙁
-
Klart du ska sälja ditt formula kit nu när NP frälsar världen med RS:X! 😉
Skämt å sido, tycker det är helt fantastiskt att SSF kommer att ha den i sin monter. Tänk om jolleklubbarna också får upp ögonen för vindsurfing, då kan det ju bli hur stort som helst, vilket kanske leder till att Sverige kan skicka en representant till OS 2012 i England!Tror dock inte att så många formulaseglare blir tända på RS:X men den kan ändå helt klart vara bra för sporten.
//JIMMY
-
Tänkte dra dit och köpa ett par våtskor.
RS:X är det inte lite fel att kalla det vindsurfing, jag tycker att brädsegling är ett mer passande ord.
//Casper
-
Jao. Tror RSX kan vara bra för sporten. Formula är ju formel 1, skitdyrt (fårhållandevis iaf) för en vanlig söndags-seglare, medans RSX är mera nåt touring-car mästerskap, som faktiskt en vanlig svensson kan börja köra.
Själv lockas jag inte av man-mot-man tävling, utan tilltalas mer av att tävla mot mig själv och klockan (GPSen). Men hoppas, hoppas, att RSX slår fetstort! -
Soft sätt att se på saker å ting Jester!
Du å klockan, låter ganska mycket som en dragster i mina öron! 🙂OT. Är en Z750 något att ha?
//JIMMY
-
Dragster? Bra liknelse!
Z750? Vad pratar vi om här? Om du menar K750, så är svaret JA! Har själv W800i (samma telefon, men lite annorlunda utseende, och lite annan programvara) o den e jag grymt nöjd med.
Logga in för att svara.