Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing blir det ngt i dag? – cabrinha tjejerna?

• betty

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 11:43

Ja, om ni drar ner, så ring hem till mig, så kan jag komma ner och föreviga er.

• matthias

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 12:28

såg nårra tjejer i höllviken med cabdrakar i lördes som försökte launcha varandras drakar mitt i vindfönstret = inte så smart.

• betty

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 13:19

Nej, vi har aldrig hävdat att vi är särskilt smarta heller. Nu är vi ju alla blonda, så vi kan ju skylla på det.

• matthias

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 14:01

menade det mer som ett råd att det kanske kan vara bra att fråga eller kolla upp hur man ska göra med saker i olika situationer så att det inte händer något med någon sen när ni inte är ensamma på vattnet.

• eddie

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 14:25

Svar till:

jag är rätt nöjd med min cabrinha, fast en sak kan jag faktiskt klaga på och det är packning på pumpen. Minsta lilla sandkorn som nudar packningen så måste man sköja den för annars läcker luften ur. =( annars är den bra. Men vad kostar EH ungefär?

[/ QUOTE ]

*nickar och håller med*
    EH har ju skitfula signalblå bagar… det funkade inte för mig. Ser ju ut som foliepåsar…Så det blev North!

• eddie

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 14:31

Svar till:

Asså ja ja.. det är en sån svart skruv sak så att om jag pumpar och sen tar bort pumpen stannar luften inne och sen måste jag typ skruva på ett “lock”.. och om det är sand längt in i den har “lilla grejen” allltså i pakcningen längst in.. så läcker luften ur sakta men säkert.

[/ QUOTE ]

Prova att efterdra ventilen när ni har pumpat upp draken. Det står skrivet “do not overighten the valve…”. Men jag tror att när Bladdern är upp-pumpad så är det ingen fara med att dra åt utav bara helsike.

• dedde

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 14:35

Svar till:

Svar till:

Asså ja ja.. det är en sån svart skruv sak så att om jag pumpar och sen tar bort pumpen stannar luften inne och sen måste jag typ skruva på ett “lock”.. och om det är sand längt in i den har “lilla grejen” allltså i pakcningen längst in.. så läcker luften ur sakta men säkert.

[/ QUOTE ]

Prova att efterdra ventilen när ni har pumpat upp draken. Det står skrivet “do not overighten the valve…”. Men jag tror att när Bladdern är upp-pumpad så är det ingen fara med att dra åt utav bara helsike.

[/ QUOTE ]

drar du ofta igen ventilerna när den inte är uppumpad?!

• betty

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 14:45

Nej, det är det inte. Men ligger det sand under packningen blir den bucklig och då håller det inte tätt. man får helt enkelt sitta och plocka ut var enda sandkorn hemma och skruva ihop det lätt innan man packar ner det så det inte kan komma in någon sand när man riggar den nästa gång.

• eddie

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 14:46

Svar till:

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

drar du ofta igen ventilerna när den inte är uppumpad?!

[/ QUOTE ]

Hörru!
    Har du sett hur en Cabrinha-ventil ser ut så fattar du.
    Annars spelar det ingen roll…
    grin.gif

• karolinaekblom

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 15:24

hejsan tack för att du sa det.. men jag tror faktistk det var en olyckshändelse. Jag kan ju bara tala för mig jag har väldigt mycket respekt för vatten och vind med kiten =) men tack för att du sa det. jag tänkte inte på det när jag var där. ungefär när på dagen?

• pepa

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 16:12

Svar till:

fat Cabrinha är skit, det har peps själv sagt

[/ QUOTE ]

Jag har å andra sidan sagt att hela jävla industrin gör skitgrejer.

• pepa

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 16:17

Aslätt att fixa problemet tjejer. Det sitter en gummipackning i valven som ibland inte räcker till i tjocklek, sätt dit en till och voila så pratar du franska.

• angelika

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 16:35

aah…tack så mkt. men vart hittar man en sånn till?

• beckyjj

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 17:00

jivlar va smart!!!!!

• pepa

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 17:01

Kolla med Surfers Paradise om de inte har några trasiga valves liggande som du kan få, bara att plocka av ringen.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing blir det ngt i dag? – cabrinha tjejerna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.