Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing block i segel för nedhal

• block i segel för nedhal

Publicerad av oskie på 27 mars, 2003 vid 15:10

Vilka segelmärken förutom NeilPryde har block (med tre rullar) för nedhalslinan fastsydd i seglet? Är det bara NeilPryde som har det?

ola_p svarade 21 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jonasp

Medlem
    27 mars, 2003 vid 15:16

Gun sails har på sina M8. Jag har det på ett sailworks. Det är säkert många fler som har.

• ove226

Medlem
    27 mars, 2003 vid 15:24

har det på mitt gastraa charger också!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 mars, 2003 vid 15:39

Finns även på mitt Challenger Kalama, men jag föredrar de med bara en ögla.

• martin

Medlem
    27 mars, 2003 vid 19:27

Jag tycker det sitter någon form av blocklösning på de flesta segel. Inte rullar kanske, men iaf glidblock. Jag tycker det är mycket bättre med bara en ögla. Speciellt på de segel som säljs med argumenten “snabbt att rigga” är det verkligen konstigt att det sitter fasta block i nedhalet. Då måste man ju trä om nedhalet varje gång. Med bara ögla i seglet och en krok i förlängaren så hakar man ju bara i kroken och drar. Går mkt snabbare.

• safesurfer

Medlem
    27 mars, 2003 vid 23:05

Instämmer helt i övanstående, bättre med ögla.

• ola_p

Medlem
    28 mars, 2003 vid 10:51

Hmm… jag bryr mig faktiskt inte längre… mitt stora(6.8) har block, mina småsegel (4.1 4.7 5.3) har öglor, funkar bra att dra utan block, med np längaren iaf. Ngt lättare att dra med rullar kanske, men å andra sidan går det att dra öglan djupare så… I don’t give a damn… cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing block i segel för nedhal

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.