Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket.se rockar vidare

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2005 vid 20:04

Nostalgi.

Den där ljusblåa saken i taket är, om jag inte ser fel, en Vinta 295.
    En sådan var min första bräda för typ 20 år sedan. Tror faktiskt att det var negativ rocker på skiten. Dock inte så mycket som det verkar vara på bilden.
    Min hade rosa stroppar och rosa “footfin” eller va det nu hette. Bra att samla sjögräs med som ni kanske kommer ihåg…
    Sedan var det ju en del goa Tiga 260. Förbrukade själv tre stycken mellan 89 och 90 något. Tyckte att det var världens bästa bräda då.
    Stälde mig på en i sommras med rejält drag i en 4.5:a på glasfibermast. Helt hopplöst. Gick ju inte att segla med…

Nä allt gammalt skräp både läggas på ett stort bål och ofras åt vindgudarna.

Punkt.

• caspern

Medlem
    31 maj, 2005 vid 21:10

Däcken den ligger på är ju mer värda än brädan grin.gif
    Undra hur mycket vind seglet tål

• johanc

Medlem
    31 maj, 2005 vid 21:11

Tror du inte att de skulle bli lite förbannade om man bara offrade gammalt skräp åt dem?? Ska det inte vara “Virgin surfboard or virgin surfer” som det sägs i Point Break??

cool.gif

Johanc

• anonym-anvandare

Medlem
    31 maj, 2005 vid 22:57

dock inte blocket men väl överpris tycker jag i alla fall för en astro rock… http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=3263&sort=1&cat=12&page=1 hadde typ tängkt sälja min astro för 500 :- men om någon vill köpa den för 2000 så e “lugnt” tongue.gif.. kan man inte kommentera på köp o sälj på något sätt??

• johanc

Medlem
    31 maj, 2005 vid 23:07

Tänkte faktiskt racka ner på den annonsen oxå men det är ju med rigg…. Man vet ju inte hur ny den är….

MVH

JOhanC

• hellgren

Medlem
    31 maj, 2005 vid 23:13

men du? Är det en sån 125 liters du ska sälja? Jag är ute efter nått sånt, tror jag laugh.gif. Hör av dig!

kim.hellgren@sofe.nu

• stinger

Medlem
    1 juni, 2005 vid 06:54

Jo du kan kommentera, i det blåa fältet står det just “Kommentera”. Där kan du skriva in dina synpunkter.

• bonasurf

Medlem
    1 juni, 2005 vid 10:01

Med hela kittet är det inte hela världen faktiskt.

• johanc

Medlem
    1 juni, 2005 vid 16:10

Lite offtopic på just den här tråden men åfysatanshelvete vad jag längtar efter vind nu…. Blåste fint på Öland i helgen men skulle visst gifta mig så det blev ingen surf å nu är det jävlar i mig stiltje hela min lediga vecka…

Suck

JOhanC

• hellgren

Medlem
    1 juni, 2005 vid 20:04

Tja! Jag letar ju bräda för fullt, men jag är nog också ganska lättlurad efter som jag inte har nån stenkoll på det här. jag är ute efter en “fortsättar-bräda”. Jag väger typ 90 kg men jobbar mig neråt smile.gif Så jag har fått för mig att en 120-130 liter skulle funka för mig. Och det finns ju en del sånna brädor här på konfen, men antingen så är det formula (tror jag vill ha en freestyle) eller så räcker inte min budget till. Jag vill inte lägga mer än 3000 och helst inte ens det. Då jag måsste ha en ny bom och hade hoppats på att få råd med en våtdräkt också. Så jag har kollat en massa på blocket, men det e ju svååårt. Hittade denna, http://www.blocket.se/view/5139204.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0
    Men den ser gammal ut, är den det? Har aldrig hörttalas om märket Alpha heller. Suck!
    HJÄLP! smile.gif

peace out!

• rillestark

Medlem
    1 juni, 2005 vid 20:24

Alpha är ett lågprismärke baserat på Fanatics gamla modeller.
    Just den här modellen, Shark 291, prisades i tester och ansågs vara en av de bättre i sin klass. Fanatic Shark 291 fanns till salu senast år 1998

=1]http://www.surfspullen.nl/p/archief/archief.php?page=details&board=779&merk[6]=1

Tror nog att den här brädan kan passa dig! Den kan dock ta mycket större segel än 5.0, vilket är ungefär det minsta som passar brädan. Skulle tro att 7.0 är lagom och att ca 8.5 är maxstorlek.

Frid.

• hellgren

Medlem
    1 juni, 2005 vid 20:32

Menar du att blocket brädan är nått för mig eller fanaticen?

peace

• rillestark

Medlem
    1 juni, 2005 vid 20:37

Alphan är gjord i samma form och på samma sätt som Fanatic:en. Brädorna är identiska. Brädmärket Alpha var till för att hålla liv i äldre brädor från Fanatic (har dock inte sett till märket på ett tag). Blocket brädan är alltså förmodligen tillverkad efter 98.

Frid.

• hellgren

Medlem
    1 juni, 2005 vid 20:42

Tack för hjälpen! Då kanske man skulle ta sig ett snack med den här killen och se vad han egentligen vill ha för brädan wink.gif

Peace!

• Knatte

Gäst
    2 juni, 2005 vid 15:24

Alhpa brädan är -95 års modell. Men den är baserad på fanatic sharken, som var bland de första no-noose brädorna. Kollade i gamla SP-kataloger för faktainsamlingen grin.gif

Du bör inte betala mer 500-1000 kr för en 10-år gammal bräda. hade nog köpt något nyare istället. Men det är säkert ingen dålig bräda, om man har tight budget tongue.gif

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket.se rockar vidare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.