Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

• rasmus_w

Medlem
    25 mars, 2010 vid 14:28

Shit. Sluskis måste ha gått till hjärnkirurgen och opererat in extra hjärnceller.

• nyborjarsurfaren

Medlem
    25 mars, 2010 vid 18:37
    surfslusken;603128 wrote:
    “Bräda: Bic Rock´n Roll -89
    Segel: Bic SportSail Fun6,4 (-89) / Arrows 8ball 5,6 (-05)
    Mast: Bic 485(2-delad) / 448 (lång!!)
    Bom: NeilPryde X5 185-230
    Uphalstamp: NeilPryde
    Mastfot: Chinook tendon Pin Northsail 0-förlängare
    Sele: Dakine speed flex”

Om de där e ditt kit så bör du lägga allt krut på en mast!
    Lägga alla slantar, kör ett SMS lån om de fattas, på en hyffsad
    mast. Spelar ingen större roll va du trär på den du har, blir inge vidare ändå.
    Nästan så de e synd o sticka in den i Arrows 5,6an du har.

Japp om du läst min tråd Rock`n roll & Jag
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=67838&page=6

Så har jag planer att köpa en mast 430 + mast förlängare.
    Men när det är min andra säsong , så blir det inte super grejer utan jag vill bara vara ute så mycket det går.
    Sen skulle jag vilja byta ut mitt gamla Bic 6,4 segel ifrån dåtiden!
    Arrows seglet köpte jag bland dem sista dagarna förra säsongen.

• surfslusken

Medlem
    25 mars, 2010 vid 19:47
    Rasmus_W;603145 wrote:
    Shit. Sluskis måste ha gått till hjärnkirurgen och opererat in extra hjärnceller.

Skulle nog inte skada om du gjorde de samma. Så skulle du iaf
    ha nåra som du kan addera extra till i framtiden.

• perrapops

Medlem
    25 mars, 2010 vid 21:27
    surfslusken;603182 wrote:
    Skulle nog inte skada om du gjorde de samma. Så skulle du iaf
    ha nåra som du kan addera extra till i framtiden.

2-0 slusken!

• x186

Medlem
    26 mars, 2010 vid 18:59

hmmmmm att ni bara orkar skriva om all skit som säljs på blocket …….. måste ju finnas ett intresse i dessa grejor eftersom det skrivs så mycket om det eller ???

• macedu

Medlem
    26 mars, 2010 vid 19:10
    X186;603315 wrote:
    hmmmmm att ni bara orkar skriva om all skit som säljs på blocket …….. måste ju finnas ett intresse i dessa grejor eftersom det skrivs så mycket om det eller ???

Sök de andra gamla trådarna om blocket superstart……. KLASSIKER!

/mac:grin:

• tsss

Medlem
    27 mars, 2010 vid 00:09
    X186;603315 wrote:

I år skall jag försöka lägga in bilderna så att man kan se, även när annonsen tagits bort, vad för brädor och prislägen, det är fråga om. Tanken (det finns ibland en sån faktiskt) är att det kan bli en uppslagsbok så att nybörjare kan orientera sig i det som varit och se vad man skall lära sig undvika.
    Sen är det ju en annan sak att jag och flera med mig här på surfzone tycker det är kul med teknikutveckling (utvecklingen går med stormsteg fram och tillbaka..). Och även att många blir nostalgiska över att se gamla bekanta, lätt mossbeklädda, dyka upp i annonser.

(kanske blir en rörelse med gamla grejor när det inte blåser? Se bara på Motorhistoriska klubben, golfare som spelar med hickoryklubbor eller varför inte Gaff yacht Society)
    Bättre att göra något än ge sig in i det totala sammanbrottet som verkar står för för dörren för många vintertrötta surfsugna… att döma av senaste dagarnas inlägg på surfzone

• htn

Medlem
    31 mars, 2010 vid 14:28

Kanske inte Blocket Superstars, men däremot kan detta vara ett klipp för nybörjaren med pressad budget…
    Komplett (från -97/-99, om det nu stämmer…) för runt 2000:-…
    http://www.blocket.se/stockholm/Vindsurfing_utrustning_26554694.htm?ca=11&w=3

• tsss

Medlem
    31 mars, 2010 vid 22:31

här är ettfynd till

obs namnteckningen av Brian Hinde på brädan

http://www.blocket.se/stockholm/Windsurfingbrada_med_manga_tillbehor_26592327.htm?ca=11&w=3

priset 500 är ju överkomligt, men grejerna gör sig bäst i sopcontainer (eller på w-surfmuseet) om det är samma årgång på segel osv som på brädan

• tsss

Medlem
    4 april, 2010 vid 19:27

Nu när snön smält så dyker fynden upp! Mycket dyrt om nu segel o bommar är av samma årsmodell som brädorna. Ser ut som två Bic Rock n Roll, tidigt 90 tal?
    Grejerna kan säkert användas till något, om man kan pruta bort dom flesta tusenlapparna

Pris: 5 000:- Typ: Dyk & Vattensport Uddevalla: Visa var
    Har sedan länge inte tid att surfa så nu skall dom ner ifrån väggen. Det e 3 st brädor, 4 master, 5 bommar, 7 segel, div fenor och 2 selar. Dom är skitiga på bilden efter att ha hängt under presenning hela vintern,

• macedu

Medlem
    4 april, 2010 vid 19:30

SUP för kidsen 🙂

• tsss

Medlem
    4 april, 2010 vid 19:30

I alla fall nästan rätt pris, om man får pruta 50%. Och CB-brädan kan väl funka till en nybörjare med begränsad budget?

Fina windsurfingsegel Brädor medföljer

Säljes av Stefan Sjögren. Insänd 4 april 11:54. Ta bort, ändra, förnya din annons.

Pris: 1 500:- Typ: Dyk & Vattensport Munkedal: Visa var

Tre segel.
    Neil Pryde 5,2
    Klepper 5,9
    Brädor Tiga och Comet F2
    Två master, en bom och ett centerboard.
    En mastfot medföljer. Tre stycken segelpåsar.

• hakuna

Medlem
    5 april, 2010 vid 12:02

Grafiken på Tigan är ju snyggt retro!

• Knatte

Gäst
    5 april, 2010 vid 13:57
    tsss;604725 wrote:
    I alla fall nästan rätt pris, om man får pruta 50%. Och CB-brädan kan väl funka till en nybörjare med begränsad budget?

Fina windsurfingsegel Brädor medföljer

Säljes av Stefan Sjögren. Insänd 4 april 11:54. Ta bort, ändra, förnya din annons.

Pris: 1 500:- Typ: Dyk & Vattensport Munkedal: Visa var

Tre segel.
    Neil Pryde 5,2
    Klepper 5,9
    Brädor Tiga och Comet F2
    Två master, en bom och ett centerboard.
    En mastfot medföljer. Tre stycken segelpåsar.

Det var riktigt gamla brädor som lätt landar in på mitten av 80-talet. Jag hade en jämnårig F2 Strato med ungefär samma grafik och undrar om inte Tigan är äldre:blush: Minns hur jobbiga fotstropparna var på F2:an när jag ser dessa igen..

• nachoman

Medlem
    6 april, 2010 vid 13:43

Och så en till Klepper
    http://www.blocket.se/stockholm/Vindsurfing_26505910.htm?ca=11
    Länge sen man såg dem på vattnet…

Det här var en skönhet…
    http://www.nappet.se/131916/vindsurfing-br-da-komplet.html

Sida 22 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.