Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Blocket Superstars
Taggad: blocket, blocket begagnat
-
Blocket Superstars
tsss svarade 9 år, 3 månader sedan 179 Medlemmar · 712 Svar
-
Knatte
Gäst4 augusti, 2010 vid 07:52Det NP Raf Garda seglet i mitten är väl från 85-86 eller så. Hade ett 5.5 kvm med samma färger när det begav sig..:cool2:
-
Oooh, det där är ju en Sailboard 295 (Masterclass) designad av Brian Hinde. Dubbla wingers, thrusters och swallowtail, kan det blir mer 2010, ah? – 315 var den första bräda jag planade på!
-
Knatte
Gäst4 augusti, 2010 vid 11:20dr Masse;624042 wrote:Oooh, det där är ju en Sailboard 295 (Masterclass) designad av Brian Hinde. Dubbla wingers, thrusters och swallowtail, kan det blir mer 2010, ah? – 315 var den första bräda jag planade på!Var det inte även, ett antal kanaler i dessa brädorna för bättre planingsegenskaper:laugh:
-
Knatte;624048 wrote:Var det inte även, ett antal kanaler i dessa brädorna för bättre planingsegenskaper:laugh:
Jajamän! Var väl till å med trippelkonkava fram, övergående i dubbel och V om jag minns rätt. De har allt! 😀
-
Knatte
Gäst4 augusti, 2010 vid 14:42dr Masse;624087 wrote:Jajamän! Var väl till å med trippelkonkava fram, övergående i dubbel och V om jag minns rätt. De har allt! 😀Han kallade väl sin skapelse med kanalerna jet-bottom eller så, för att det skulle bli en luftström som skulle lyfta upp brädan i hyperspeed på vattnet….:cool2:
-
Såg att herr S-slusk hittat vårens första primör på västkusten. Här är en till för spanare efter gamla grejer.
I bästa fall kan tråden hjälpa folk som går i köptankar vad man ska se upp med och hur garageklenoderna varje år gör nya försök till comeback!
Custombrädan ser ju häftig ut och är formodligen bara dryga 20 år?
Men 3,15 brädan till vänster visar bara en liten bit av skinnet, någon som kan identifiera den?Windsurfing utrustning och 2 brädor
2 000:- Typ: Dyk & Vattensport Plats: Sotenäs
Custom slalom bräda 2,70 mycket bra skick.
BRÄDA 3.15 i bruks skick.
3 st segel i ok skick 4,0 – 5,0 och 5,7
2st master 2st bomar 2st häng selar mm. -
tsss;649001 wrote:Men 3,15 brädan till vänster visar bara en liten bit av skinnet, någon som kan identifiera den?
Sailboard Masterclass 315
Bild/annons från tyska ebay. Bräda från -84.
Måste vara ett superfynd för 350EUR… -
Här är en bräda med cb, men aningen svårbedömt vilket märke o modell. Troligen något från 80-talet. Kanske kunglig?
Pris: 1 700:- Typ: Dyk & Vattensport Ockelbo: Visa var
Vindsurfingbräda säljes
nybörjar bräda
p.o.k
Mejla eller ring Per-Erik Östling: -
prutat och klart, inte illa…
De där alu-sidorna i boxen och fenan får mig att misstänka att det kan vara en Tiga, månne? Kanske en Bic? Känns fransk.
-
Bic melody eller Calypso gissar jag. Minns inte att det gjordes så många andra trekonkava centerbordsbrädor.
-
En sån fena sitter det på min gamla Bic Rock N Roll -89
-
tsss;649748 wrote:Här är en bräda med cb, men aningen svårbedömt vilket märke o modell. Troligen något från 80-talet. Kanske kunglig?
Pris: 1 700:- Typ: Dyk & Vattensport Ockelbo: Visa var
Vindsurfingbräda säljes
nybörjar bräda
p.o.k
Mejla eller ring Per-Erik Östling:coolt att repet håller:P
-
HTN;649004 wrote:Sailboard Masterclass 315
Bild/annons från tyska ebay. Bräda från -84.
Måste vara ett superfynd för 350EUR…Jag hade en sån.
Jag fattade aldrig varför man skulle kunna flytta mastfoten nästan en meter.
350 , fan jag som slängde den på tippen. Har kvar mastfoten tror jag.
Man kanske kan får 100 euro för den 😉 -
Fick tag i en strapper en gång i tiden.
En riktig fin bräda.
Strapper var ju ett australieniskt vågbrädemärke från
Torquay i Victoria.
//soulsurfer
Logga in för att svara.