Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Blocket Superstars
Taggad: blocket, blocket begagnat
-
Blocket Superstars
tsss svarade 9 år, 3 månader sedan 179 Medlemmar · 712 Svar
-
Ufo till salu
1000 spänn kan tyckas billigt för en bräda som bevisligen flyter….
Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.
-
tsss;654443 wrote:Ufo till salu
Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.
Hahahhaa karlen med stark rygg!! Skönt med ryggskott när man har abstinens :cool2:
-
“Lättseglad och snabb”…
http://www.blocket.se/blekinge/Windsurfingbrada_komplett_33742834.htm?ca=11&w=3
3kkr. Ett kanonpris för en ca 25 år gammal bräda… -
Gillar verkligen färgen på den där sista brädan! nästan sugen… :=)
-
tsss;654443 wrote:Ufo till salu
Yeah! Första surfbrädan vi köpte var precis en sådan UFO :cool2:
Den må vara tung, men är ändå lätt att transportera med bil. Bind en tamp i bakersta fotstroppen och den andra änden i dragkroken. Sen är det bara å köra. Brädan blir inte sämre att surfa på av det 😉Den som inte har varit uppe i full planing på en UFO har gått miste om nånting!
Det är mäktigt det…. -
HTN;654654 wrote:“Lättseglad och snabb”…
http://www.blocket.se/blekinge/Windsurfingbrada_komplett_33742834.htm?ca=11&w=3
3kkr. Ett kanonpris för en ca 25 år gammal bräda…Faktiskt djävligt häftiga färger- passar bra på väggen i gillestugan.
Och segel från Hood, dom var legendariska på 70 talet när man seglade R-båtar!
-
Hade själv ett segel från Hood.
Slalomline 5.6 Trilaminar Kevlar. På den tiden fina grejer. Bilder från -86.
Om jag inte minns helt fel köpte jag detta segel av “Oåxen” här på konfen. -
Knatte
Gäst9 maj, 2011 vid 18:17Hood var ju riktigt High-tech back in the old days..
Efter konkursen så hette de väl High-Tech något år innan de försvann för gott:blush: -
Då hade jag nog precis börjat jobba på Alpin & SurfSport. : )
Jeff Hendersson (Hot Sails Maui) jobbade ju på Hood.
-
Fin rigg till salu i GBG: http://www.blocket.se/goteborg/Rigg_till_segelbrador_33810915.htm?ca=15&w=2
-
andersbq;654965 wrote:Fin rigg till salu i GBG: http://www.blocket.se/goteborg/Rigg_till_segelbrador_33810915.htm?ca=15&w=2
“Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.”
Man undrar vilka egenskaper? 😀
-
HTN;654966 wrote:“Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.”
Man undrar vilka egenskaper? 😀
Tycker nog att hela texten platsar – den strålar av humor! (Rebellsegel låg i Södertälje, gjorde inte fullt så imponerande jobb på 70 talet – verkade ha använt Karlssons klister när man la på fler lager dacron på ett segel som jag lämnat in; limmet släppte redan under bilresan hem)
Andersbq, du såg väl att seglet var: (även för kappsegling) – årets vinnarkoncept kanske?
Ta fram din gamla segelbräda och segla igen i sommar!
Hel standardrigg med Excelmast, bom och Rebellsegel 7,5 m2 med 3 lattor (även för kappsegling) i gott skick. Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna. -
7,5m2 eller 6,3m2, spelar det någon roll när det känns som att hålla ett 12 m2 segel?
😉
-
Quote:Ufo till salu
Funderar på om inte bilden är redigerad… 🙂 Ser nästan så ut, så jag skulle inte lita helt på att den flyter… 🙂
Logga in för att svara.