Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

• tsss

Medlem
    5 maj, 2011 vid 21:17

Ufo till salu

1000 spänn kan tyckas billigt för en bräda som bevisligen flyter….

Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.

• mr-jibe

Medlem
    6 maj, 2011 vid 21:19
    tsss;654443 wrote:
    Ufo till salu

Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.

Hahahhaa karlen med stark rygg!! Skönt med ryggskott när man har abstinens :cool2:

• htn

Medlem
    8 maj, 2011 vid 19:32

“Lättseglad och snabb”…
    http://www.blocket.se/blekinge/Windsurfingbrada_komplett_33742834.htm?ca=11&w=3
    3kkr. Ett kanonpris för en ca 25 år gammal bräda…

• alken

Medlem
    8 maj, 2011 vid 20:11

Gillar verkligen färgen på den där sista brädan! nästan sugen… :=)

• swingout

Medlem
    9 maj, 2011 vid 11:58
    tsss;654443 wrote:
    Ufo till salu

Yeah! Första surfbrädan vi köpte var precis en sådan UFO :cool2:
    Den må vara tung, men är ändå lätt att transportera med bil. Bind en tamp i bakersta fotstroppen och den andra änden i dragkroken. Sen är det bara å köra. Brädan blir inte sämre att surfa på av det 😉

Den som inte har varit uppe i full planing på en UFO har gått miste om nånting!
    Det är mäktigt det….

• tsss

Medlem
    9 maj, 2011 vid 13:33
    HTN;654654 wrote:
    “Lättseglad och snabb”…
    http://www.blocket.se/blekinge/Windsurfingbrada_komplett_33742834.htm?ca=11&w=3
    3kkr. Ett kanonpris för en ca 25 år gammal bräda…

Faktiskt djävligt häftiga färger- passar bra på väggen i gillestugan.

Och segel från Hood, dom var legendariska på 70 talet när man seglade R-båtar!

• htn

Medlem
    9 maj, 2011 vid 17:26

Hade själv ett segel från Hood.
    Slalomline 5.6 Trilaminar Kevlar. På den tiden fina grejer. Bilder från -86.
    Om jag inte minns helt fel köpte jag detta segel av “Oåxen” här på konfen.

• Knatte

Gäst
    9 maj, 2011 vid 18:17

Hood var ju riktigt High-tech back in the old days..
    Efter konkursen så hette de väl High-Tech något år innan de försvann för gott:blush:

• oaxen

Medlem
    9 maj, 2011 vid 18:23

Då hade jag nog precis börjat jobba på Alpin & SurfSport. : )

Jeff Hendersson (Hot Sails Maui) jobbade ju på Hood.

• andersbq

Medlem
    11 maj, 2011 vid 20:54
  • htn

Medlem
    11 maj, 2011 vid 20:59
    andersbq;654965 wrote:

“Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.”

Man undrar vilka egenskaper? 😀

• tsss

Medlem
    11 maj, 2011 vid 21:12
    HTN;654966 wrote:
    “Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.”

Man undrar vilka egenskaper? 😀

Tycker nog att hela texten platsar – den strålar av humor! (Rebellsegel låg i Södertälje, gjorde inte fullt så imponerande jobb på 70 talet – verkade ha använt Karlssons klister när man la på fler lager dacron på ett segel som jag lämnat in; limmet släppte redan under bilresan hem)
    Andersbq, du såg väl att seglet var: (även för kappsegling) – årets vinnarkoncept kanske?

Ta fram din gamla segelbräda och segla igen i sommar!
    Hel standardrigg med Excelmast, bom och Rebellsegel 7,5 m2 med 3 lattor (även för kappsegling) i gott skick. Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.

• htn

Medlem
    11 maj, 2011 vid 21:19

7,5m2??? är inte det där 6,3?:wink:

• fnassel

Medlem
    12 maj, 2011 vid 06:42

7,5m2 eller 6,3m2, spelar det någon roll när det känns som att hålla ett 12 m2 segel?

😉

• booman

Medlem
    13 maj, 2011 vid 12:29
    Quote:
    Ufo till salu

Funderar på om inte bilden är redigerad… 🙂 Ser nästan så ut, så jag skulle inte lita helt på att den flyter… 🙂

Sida 29 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.