Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Blöta prylar liggande i bussen?

• Blöta prylar liggande i bussen?

Publicerad av diil på 6 juni, 2005 vid 00:15

Tjena alla, jag behöver råd om prylförvaring i surfbussen. Där jag bor nu är förvariongsmöjligheterna riktigt dåliga, men med Stockholms snurrande vindar vill jag ha grejerna hos mig så jag kan åka vart som helst utan att först hämta prylarna lång borta i skogen. Jag har kommit fram till att en rejäl buss som jag kan ha prylarna liggande i dygnet runt, sommaren och hösten igenom är lösningen, trots stöldrisken. Jag tänkte konstruera några egna enkla men effektiva stöldskydd (ingen blodspillan). Problemet som kvarstår är dock detta:

Hur är det att ha blöta segel och brädor instängda i en buss fem månader på raken?

Möglar rubbet, inklusive fordon? Hur gör ni bussägare? Någon som provat att installera en modifierad avfuktare i bussen? Kom med svar, tips och råd bitte! Jag har redan missat alldeles för många surfdagar! /Daniel

supasonic svarade 19 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • gurra1978

Medlem
    6 juni, 2005 vid 14:09

Jag tycker du gör så här. Köp en Luftavfuktare på Biltema för 55 kr istället. Du kommer undan mycket billigare, tar mindre plats och funkar nog bättre till och med. Så gör alla båtägare och de har massor av fukt. Jag köpte en och slängde in i min personbil eftersom det alltid var så jävla fuktigt i den och den funkade grymt bra. Bara komma ihåg att tömma den då och då.

• styret

Medlem
    6 juni, 2005 vid 16:23

jag har mina grejer i bilen i stort sett året runt. visserligen inte en buss men iallafall. jag ahr inte haft några problem. luktar lite unket ibland men det ska det göra i en surfomobil, jag luktar ju inte så jävla gott heller liksom… wink.gif

• diil

Medlem
    6 juni, 2005 vid 21:47

Tackar för det! Då är det bara att leta fordon, sen kan säsongen ta fart. frown.gif -> smile.gif /D

• supasonic

Medlem
    7 juni, 2005 vid 06:33

Har en ”torrboll” bak i bussen. Innan hade jag mögel, nu har jag vatten i bollen. Ja kompis det funkar.

.s

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Blöta prylar liggande i bussen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.