Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boardcorner goes egenproducerat

  • jester

    Medlem
    24 april, 2009 vid 14:36

    Är det bara jag som är datanörd här? Finns ju både B++ och C++ i programmeringsvärlden… 🙂

  • carl-r

    Medlem
    24 april, 2009 vid 15:23
    Jester;542589 wrote:
    Är det bara jag som är datanörd här?

    Läs min post igen.

  • svenne

    Medlem
    24 april, 2009 vid 15:30

    Sorry för lite eftersläp i uppdateringarna. Är fullskiten med jobb innan jag drar till Portugal för att testa mina idéer, dvs hur en bräda borde byggas för att tåla stryk utan att kosta elefant. Och sen kanske det inte kommer som en överraskning, men det är Ola H som ritar brädorna.

    BC++ var tungt. Kanske måste smyga in det nånstans… 🙂

    More to come, when time comes…

  • marden

    Medlem
    24 april, 2009 vid 15:44

    grym film!
    men undra om du inte ska anlita en annan fotograf till nästa reklamfilm:)

    en liten liten speedbräda kan inte bli så dyr va?

  • ola-h

    Medlem
    24 april, 2009 vid 19:59
    svennebanan;542569 wrote:
    Nu saknas det bara att Ola H startar en Personal Shaper verksamhet för att saken ska vara biff.

    Haha, jag tar gärna emot intresseanmälningar på vad för sorts brädor ni möjligen kan vara intresserade av.

    Det jag skapade åt Svenne var två rätt så lika twin fin vågisar. Både knappa 230 långa, den ena 58 bred med ofo 35 och den andra 55/33.6. 83 resp 73 liter vill jag minnas att det var.

    OUtline är annars väldigt lika, fast med aningen, aningen mer krök genom hela på den breda. Rockern är också rätt lika, mätt på de sista 100cm är de 2.3cm på den smala och 2.2cm på den breda. Den skillnaden ligger i liiite mer kurva mellan 50 och 90cm på den smala. Men båda är rätt plana genom mittdelen och sedan lite gradvis ökande tailkick från ca 75cm och bakåt. Rockern mätt vid railen (som skapas av v/konkav) är också densamma på både, men den stora har lite minde enkelkonvav genomgående och går därmed in i en v form vid ca 50cm medan den smala är enkelkonkav hela vägen bar.

    Den stora är också (förhållandevis till bredden) lite tjockare. Lite tjockare rails på den breda också, i alla fall från ca 70cm och framåt.

    Det skall bli rätt så snabba men lättseglade brädor, är det tänkt.

  • poppo

    Medlem
    25 april, 2009 vid 08:09

    Hatten av gubbar, grymt coolt!

  • svennebanan

    Medlem
    25 april, 2009 vid 10:31
    Ola H.;542648 wrote:
    Haha, jag tar gärna emot intresseanmälningar på vad för sorts brädor ni möjligen kan vara intresserade av.

    Ja en 115 liters vågaktig bräda för en Torönnobie, som också funkar att bränna fram och tillbaks med i byig mälar/hjälmarvind skulle ju vara något. Trifin förstås med powerbox i mitten kanske. Jaja nu är jag så desperat att jag drar till Norra Ässundet på stört då min 10knops varning på windfinder pluginen blinkar rött;).

  • vindsokaren

    Medlem
    26 april, 2009 vid 13:35
    Svenne;542457 wrote:
    Men, vad är det som händer här då?
    http://www.youtube.com/watch?v=oY7O3v6IgI0

    Nice!
    Hur orkar du pula med allting,måste ju vara tidskrävande och vara matrialnörd dock bra att ha sådana att fråga.
    O ja just nu kan man lämna in fräsningen av plywood till dej(sharp4 iceboards)

  • svenne

    Medlem
    26 april, 2009 vid 19:37
    vindsökaren;542886 wrote:
    Nice!
    Hur orkar du pula med allting,måste ju vara tidskrävande och vara matrialnörd dock bra att ha sådana att fråga.
    O ja just nu kan man lämna in fräsningen av plywood till dej(sharp4 iceboards)

    Jamän, nu fixar vi dina feta iceboards. 🙂

  • ola-h

    Medlem
    26 april, 2009 vid 20:44
    svennebanan;542724 wrote:
    Ja en 115 liters vågaktig bräda för en Torönnobie, som också funkar att bränna fram och tillbaks med i byig mälar/hjälmarvind skulle ju vara något. Trifin förstås med powerbox i mitten kanske. Jaja nu är jag så desperat att jag drar till Norra Ässundet på stört då min 10knops varning på windfinder pluginen blinkar rött;).

    OK. Skall fundera på det tills Svenne kommer tillbaka. Har du testat en Starboard Aero 117?

  • svennebanan

    Medlem
    27 april, 2009 vid 12:01
    Ola H.;542975 wrote:
    OK. Skall fundera på det tills Svenne kommer tillbaka. Har du testat en Starboard Aero 117?

    Naeä, har inte testat några brädor just i den klassen. Var dock inne på Exocet Cross 118 som syns tillsammans med Aeron här http://surfingsports.com/starboard_aero_127/index.html.

    Lägg inte ned för mycket tid för min del då jag är patologiskt velig vid inköp, men om Svenne och du har något semi custom tänk på g så är jag klart intresserad av en FSW BC++ Torö edition. Chakran slutade 10 liter för tidigt som vanligt http://www.witchcraft.nu/chakra.php, men enligt deras beskrivning så verkar den perfekt för mig (och antagligen en hel del andra).

  • svenne

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 23:15

    Och vi grejar på för fullt. På sistone har jag hjälpt Jonas som driver Bluebottle att installera en ny shape-maskin hos en annan brädtillverkare som är rätt stor här (Red Eye surfboards). Extremt mycket Top-of-the-line, bara Bosch och Isel-grejer rakt av och allt rattas med en helt ny version av BoardCAD (som dessutom Jonas ligger bakom, jag kör samma program i min maskin hemma i Svärjet).

    Men satan, grabbarna på Red Eye kan sin sak. Spana in grafiken på brädorna – som är gjord för hand!

    Mer bilder från Red Eye finns här.

    3609106954_1c9117a88b.jpg

  • broderisak

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 05:21

    Om man skulle vilja ha en Freestyle/wawe bräda på ca 95-105 l. (Dock inga stora vågor för mig) Vad tror ni att ni skulle kosta att få en samt vilken Lev tid har ni på den?? Får man själv välja färgen/Grafik eller har ni valt det själva?
    Mvh
    Stefan

  • perkele

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 07:53
    Svenne;552007 wrote:
    Och vi grejar på för fullt. På sistone har jag hjälpt Jonas som driver Bluebottle att installera en ny shape-maskin hos en annan brädtillverkare som är rätt stor här (Red Eye surfboards). Extremt mycket Top-of-the-line, bara Bosch och Isel-grejer rakt av och allt rattas med en helt ny version av BoardCAD (som dessutom Jonas ligger bakom, jag kör samma program i min maskin hemma i Svärjet).

    Men satan, grabbarna på Red Eye kan sin sak. Spana in grafiken på brädorna – som är gjord för hand!

    Mer bilder från Red Eye finns här.

    3609106954_1c9117a88b.jpg

    wow, jäklar!

  • roding

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 09:22

    Ge Svenne lite tid bara så kommer han att stå och airbrusha varje bräda och slå oss alla med häpnad! 😉

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boardcorner goes egenproducerat

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.