Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boards senaste brädtest

• Boards senaste brädtest

Publicerad av svenne på 22 januari, 2006 vid 19:31

Har retat mig på att blaskornas tester är totalt omintetsägande. Alla brädor och segel har varit hur bra som helst och alla modellerna får lika höga betyg (det är klart, man ska ju inte sparka på den som sponsrar ens Sydafrika-resor…).
    Så, är alla brädor eller segel lika bra? Skulle inte tro det.

Cyniskt slår jag upp senaste Boards och börjar skumma genom brädtestet men artikeln är faktiskt annorlunda! Varje bräda har fått bra och dåligt-omdöme, kvalitét och vad den är lämpligast för.

Visst finns det fortfarande en del gull-i-gull kvar, men helt klart en artikel på väg åt rätt håll! Tipp topp! 🙂

hakman svarade 19 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 20:48

Fast det beror väl på att de flesta brädor och segel faktiskt ÄR bra nuförtiden. Däremot är de inte alltid bra på vad de påstås vara bra på.

• the_novice

Medlem
    22 januari, 2006 vid 21:05

Precis, det är ju en hel jungel av brädmodeller nu för tiden men jag har inte stått på en ngn bräda som varit helt kass och tillverkad efter -00, bara annorlunda än man förväntat sig. Vet man vad man vill ha för sorts bräda så är egentligen det enda riktiga att testköra innan man köper. Gäller ju både seglingsstil och volym tex som ju blir luddigare nu med korta men breda brädor, dessutom verkar tyvärr en del gå tillbaka till att ge fiktiva volymer igen. Fanatic körde väl med det ett tag det men hade då också ganska tunna brädor, nu verkar starboard också vara inne på ngt liknande med sina Aero och Isonic som skall segla “större” än vad dem är… :rolleyes:

Tummen upp för alla (små) handlare som ger testkörningar!

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 21:14

Det där med fiktiv volym stör mig också, faktiskt. Den dag det väl slutar blåsa helt när man är ute på sjön, då får man garanterat veta hur stor den riktiga volymen är. En bred och tunn bräda flyter inte bättre än en tjock och smal, den sjunker bara långsammare.

• manno

Medlem
    23 januari, 2006 vid 08:50

Boards tester äger om man jämför med windsurfs! Windsurf är rena skiten, köpte nåt nummer där de hade “megatest” och hade sett fram emot lite intressant läsning men jag blev bara förbannad och läste en gammal boards istället.

• svenne

Medlem
    23 januari, 2006 vid 10:48

Jag tror att de flesta brädor är bra på något, men inte så otroligt goa och fina som de framstår i vissa tester. I de flesta testerna går det inte att läsa sig till någon skillnad alls på brädorna, och kolla bara här på konfen hur mycket åsikter det finns om stubbies.

Därför var det otroligt intressant att läsa just om vad en bräda är bra på och vad man kan förvänta sig av den. Jag kollar efter en bra bräda runt 85-95 liter men har nu ändrat mig, tack vare Boards-testet.

–S

• hakman

Medlem
    23 januari, 2006 vid 11:48

90-Ltrs freestyle-wave testet i senaste Boards, var riktigt bra. Istället för att bara peka ut någon av brädorna som dålig och någon som den bästa, gav de ganska tydliga utvärderingar av de olika. Annars är det väldigt lätt att få felaktiga uppfattningar om modellerna, vilka egentligen kanske inte passar ens stil. Det känndes mycket bättre än fentestet i nummret innan, det var hyfsat oklart faktiskt. De visade upp alla fenorna som om de vore nästan helt identiska

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boards senaste brädtest

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.