Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boards, Windsurf eller Surf.. ?

• Knatte

Gäst
    2 maj, 2006 vid 20:01
    Bill wrote:
    Prenumererar på både Windsurf och Boards och tycker nog att Windsurf har lite övertag där.
    Vi verkar vara några som tyckte att tyskalektionerna var sådär…

Och ändå hade jag rektorn som min tyskalärare i två på gymnasiet:grin: 😀
    Så jag borde ju varit uppmärksam, men jag tror jag låg och sladdade på 2:er där..

• bill

Medlem
    2 maj, 2006 vid 20:35
    Knatte wrote:
    Och ändå hade jag rektorn som min tyskalärare i två på gymnasiet:grin: 😀
    Så jag borde ju varit uppmärksam, men jag tror jag låg och sladdade på 2:er där..
    Lite OT: Min mycket snälla tyskalärarinna var så förtvivlad att hon till slut talade om för oss “hardcore surfers” när nästa prov skulle vara.
    Fick till och med provet i förväg för att veta vad vi skulle läsa på 😀
  • jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 06:40
    The_Novice wrote:
    Maj numret av PM kom idag, 6 st små och 9 större slalom brädor testade, I rest my case… :cool2:

Just det, Turbo Boost 58 blev testvinnare i lilla klassen. Inte så stor skillnad på ren topfart men mer lättkörd och “guld” i choppen…

Kan man köpa den där tidskriften nånstans på stan i Gbg? Känns ju inte helt fel att mitt senaste tillskott på brädfronten blev testvinnare… 😉

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 06:42

Kom på en sak. Både Boards och Windsurf går det att ha en digital prenumeration på. Har själv testat Windsurf ett tag nu, och det funkar väl hyfsat, men jag föredrar helt klart en tryckt tidning. Kolla här: http://www.zinio.com/search?q=windsurf

• klint

Medlem
    3 maj, 2006 vid 10:48
    The_Novice wrote:
    Maj numret av PM kom idag, 6 st små och 9 större slalom brädor testade, I rest my case… :cool2:

Just det, Turbo Boost 58 blev testvinnare i lilla klassen. Inte så stor skillnad på ren topfart men mer lättkörd och “guld” i choppen…

Hade varit intressant att veta vilka brädor som testades, Starboard iSonic kanske.. ?

• royn

Medlem
    3 maj, 2006 vid 11:31

Själv tycker jag amerikanska Windsurfing erbjuder schysst och intressant läsning. Boards och Windsurf tycker jag är för lika varandra…verkar som det är samma utgivare eller någonting sånt.
    Tyska Surf är helt klart ett bättre alternativ tycker jag i sådant fall. Men då har man ju det där med språket.

Royn

• the_novice

Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:32
    Klint wrote:
    Hade varit intressant att veta vilka brädor som testades, Starboard iSonic kanske.. ?

Ok, i maj numret:
    Små slalom: AHD tracer 79, Exocet Turbo Boost 58, JP Slalom Pro 84, RRD X-fire 85, Starboard Sonic 85, Tiga Hyper X 85.

Mellan slalom: AB+ Slalom 58, AHD tracer 90, Exocet Turbo Boost 62, F2 SX S, Fanatic Falcon Slalom 91, JP Slalom Pro II 94, RRD X-fire 95, Starboard Sonic 95, T1 RS 59

April Numret:
    Större slalom: AB+ Slalom 62, AHD Tracer 113, Exocet S3 II, F2 SX M, Fanatic Falcon Slalom 111, JP Slalom II Pro 114, RRD Spitfire 125, Starboard ISonic 115, Carbon Art Slalom 70, Tiga Hyper X 115

Segel: Gaastar Vapor 6.5, Naish Stealth 6.5, NP RS6 6.7, NS Warp F2006 6.8, Space Dog Sails SL Racing 6.6, Maui Sails TR-2 6.6

Vad har då dem andra gjort för tester på slalom prylar?
    Inget foto! Som man brukar säga…

• jester

Medlem
    3 maj, 2006 vid 18:17

Har du scanner?? 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boards, Windsurf eller Surf.. ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.