Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Boavista, Kap Verde?
-
FAN va FETT sourra!
Finns de mkt sand där, kan du ta hem lite till mig?
-
Upptäckte precis att jag aldrig fick med mig någon lång våtdräkt när jag flyttade hit… Klarar man sig med en Shorty nu på Cap Verde?
-
Ja fan, man klarar sig med endast boardies så länge man inte är frusen som ett spädbarn.
-
ja men som skydd för sandstormar och solexem rekomederas lycra
-
Köpte faktisk precis Quicksilvers nya fodrade vintershorts. Borde räcka med dem.
Sjukt praktiska… kunde få dem med fasta fötter, men jag valde borttagbara. Ser snyggare ut.
Läckert med den där tighta passformen som känns riktigt 2009. -
@Eddie 522084 wrote:
Upptäckte precis att jag aldrig fick med mig någon lång våtdräkt när jag flyttade hit… Klarar man sig med en Shorty nu på Cap Verde?
När vi var där för två veckor sedan körde jag hela uken med bara shorts. Kan dock vara gött att ha shorty om man ska ut och lattja i frånlandsvinden för den extra flytkraftens skull.
Ha det så himla alla lyllosar.
Behöver ni Transfer och en bra chaufför på Sal så rekommenderar jag Paolo. tfn +2389977357. Grymt att kunna beställa skjutsen via SMS att han sedan räddat vår kamera, påminnt oss om vår utrustning, låtit tjejen köra 4wd i öknen och höll koll på oss när vi körde Downwinder från Kitebeach till Santa Maria gör ju inte saken sämre.Trevlig resa / Tobas
-
Jag vill ha dagliga läges rapporter, och det gäller även Jelly-Bears och Smärtas bravader på Sal.
-
Det är uppfattat! Det beror lite på uppkopplingsmöjligheterna men det verkar som att vi har internettillgång på hotellet.
-
Ahhh… nu borjar suget komma lite sa smatt.
Merde, vad kitesugen jag blev nu!! -
@sourra 522360 wrote:
Det är uppfattat! Det beror lite på uppkopplingsmöjligheterna men det verkar som att vi har internettillgång på hotellet.
Annars är det bara att ta sig in till Sal Rei, strax söder om torget fanns ett internetcafe tidigare, finns säkert kvar. Bredvid parkerar alla aluguerer eller vad pickuperna nu kallas.
Några pix:1. Lokala fiskmarknaden
2. Old school transfer
3. Bra hummerrestaurang vid torget, beställ i förväg!
4. Lokal fiskare
5. Containerrestaurangen i hamnen! Pasta med skaldjur rek.Dåligt med surfbilder pga havererad kamera.
Jag hoppas ni får det riktigt fett!
Av surfcentrena tycker jag Boa Visata Windclub var trevligast! Ni håller väl kanske till mer söder om Sal Rei, men om ni vill köra längre norrut närmare stan och ha någon som håller koll på er så var dem snabba med jetski för den som behövde hjälp i frånlandsvinden.
Logga in för att svara.