Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bodydrag upwind.. hahaha
-
bodydrag upwind.. hahaha
Publicerad av psychonauten på 8 augusti, 2006 vid 07:04det är en myt, en stor myt att det skulle gå!
Eller bevisa mig motsatsen! 😉
kan ju vara så att jag här helt ute å seglar eller nåt..ollefax svarade 18 år, 7 månader sedan 14 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Do the superman…. sträck kroppen, styr med en hand. Sträck ut den ena armen så långt upp som möjligt. I vändningarna… ta lugnt upp draken till 12 men dyk ner med den brutalt till den nya drag sidan (då får du ett par extra meter upwind.). Men framför allt… om du har syndat och inte fått förlåtelse går det aldrig. Halelulja.
-
psychonauten wrote:det är en myt, en stor myt att det skulle gå!
kan ju vara så att jag här helt ute å seglar eller nåt..
om det inte skulle gå så skulle det säljas en jevla massa brädor… -
kan ju vara så att jag här helt ute å seglar eller nåt..har du aldrig tappat din bräda eller..
-
Hur ofta åker brädorna mot vinden då? Du behöver ju bara hålla dig stilla, inte blåsa neråt i vind, så kommer ju brädan. (förutom i mynningen, jäkla jobbigt att tappa brädan där ibland)
-
mm men de ju lätt o ligga stilla ju.. du åker ju ner i vinden lika mycket som brädan gör..
-
-
Milkman wrote:Hur ofta åker brädorna mot vinden då?
rätt ofta.. iallafall om det är litta vågor och den inte kommer precis på läppen så man har turen att den åker med…. -
jovisst. e det lite fisig bris funkar det ju enligt boken,
men prova att göra samma sak i knapp kuling med en 14kite 😐
jag drev 200 meter innan jag insåg att både jag och brädan hamnar i Polen om jag inte tar mig iland, så jag fick helt enkelt bita i det sura. Brädan finns nu i Polen, eller nånstans.nån som har en bräda med wakeinserts sisädar 125cm att sälja ? 🙂
-
DU var alltså ute i 15M7s med en 14?? Don’t think so! Ännu en vindöverdrift, och hur kan din bräda hamna i Polen vid pålandsvind? Eller du körde offshore… Har tappat brädan många gånger i hård vind, har legat fint på stranden efter en stund…
-
SkånePaul wrote:DU var alltså ute i 15M7s med en 14?? Don’t think so! Ännu en vindöverdrift, och hur kan din bräda hamna i Polen vid pålandsvind? Eller du körde offshore… Har tappat brädan många gånger i hård vind, har legat fint på stranden efter en stund…
så sant som de e sagt..
-
kan ju vara så att jag här helt ute å seglar eller nåt..
den här e kanske något för dig 😀
http://www.oceanrodeo.com/gojoe.html
jag vet inte om http://www.kitesweden.se tar in dom ännu?
fast jag har aldrig tappat nån bräda utan att kunna bodydragga till den, ännu…
Logga in för att svara.