Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende Guincho?

• Boende Guincho?

Publicerad av d_n på 25 januari, 2005 vid 21:56

Hallå!

Till sommaren tänkte jag ta med familjen (fru+son 1,5 år som inte surfar än) till Portugal. Vi bilar och kommer att hålla till runt Guincho 4-5 veckor under juli. Jag har ingen vidare koll på boendet där nere så om någon vänlig själ har lust och ge lite tips vore det kanon!

Till att börja med:
    Vart är det lämpligast att bo? Estoril, Cascais, Sintra ser ju bra ut på kartan. Lissabon är väl lite långt från Guincho om man ska åka den sträckan varje dag, eller? Vi tänkte oss i första hand ett litet hus, modell stuga, eller liknande. Alltså ingen lyx med havsutsikt etc, men bekvämare än en liten husvagn typ… (Lägenhet funkar givetvis också)

Jag antar att det är bäst att förboka eftersom det är högsäsong. Känner ni till någon bra förmedlare, organisation eller dyl som är bra att beställa genom?

Vad bör det kosta för en månad?? (Har hittills bara sett hutlösa veckopriser)

Som ni ser har jag noll koll och det börjar bli dax att ta tag i den biten, så info mottages tacksamt

/Daniel

Ps någon annan som ska dit i sommar??

graf svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

Medlem
    26 januari, 2005 vid 07:56

Vart är det lämpligast att bo? Estoril, Cascais, Sintra ser ju bra ut på kartan.

– Estoril är jättedyrt. Cascais är dyrt. Olyckligtvis är detta typ de mest exklusiva orterna i hela Portugal, så billigt boende är inte lätt. Jag skulle helt klart kika på den delen som ligger förbi Guincho, upp mot Malveria da Serra och mot Colares till. Lissabon blir nog som sagt lite långt. Lägenhet kan vara ett alternativ. Det luriga är att prisvärt boende sällan finns på webben… jag skall fundera lite och se om jag kan hitta någe alternativ.

Jag antar att det är bäst att förboka eftersom det är högsäsong. Känner ni till någon bra förmedlare, organisation eller dyl som är bra att beställa genom?
    – Ja, förboka är en bra idé. Det går att hitta väl på plats, men reser man med barn under högsäsong skulle inte jag våga chansa.

Vad bör det kosta för en månad?? (Har hittills bara sett hutlösa veckopriser)
    – Oförhandlat är det ett dyrt område, så det gäller att kolla på rätt ställen. Upp mot Sintra bergen (dock ej i själva Sintra = DYRT) och norr om Guincho, som sagt. Kan man tänka sig att åka en mil eller två till Guincho så går priserna ner rejält.

/Daniel

Ps någon annan som ska dit i sommar??
    – Japp, är där i slutet av juni och början av juli!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2005 vid 07:58

gå på “resmål”-stringen!

• d_n

Medlem
    30 januari, 2005 vid 22:11

Tack för tipsen!

vi får nog sikta på norr om guincho istället som du skriver. Kommer du på något mer får du gärna höra av dig!

Vi syns i shorebreaket…..

/Daniel

• graf

Medlem
    31 januari, 2005 vid 16:17

Svar till:

Tack för tipsen!

vi får nog sikta på norr om guincho istället som du skriver. Kommer du på något mer får du gärna höra av dig!

Vi syns i shorebreaket…..

/Daniel

[/ QUOTE ]

Japp det gör vi!!!
    mvh graf. cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende Guincho?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.