Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boende i El Gouna

• Boende i El Gouna

Publicerad av preppie på 9 oktober, 2004 vid 08:23

Har ngn tips om boende nära Colona centret i El Gouna Egypt?
    Finns det ngn vind där i Nov el Dec?

tack på förhand

berth_milton svarade 20 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • wicked

Medlem
    9 oktober, 2004 vid 11:43

El Gouna ligger ca 20min bil från Hurghada där Colona Watersports ligger. El Gouna är en by byggd enbart för turister. Det finnes ett antal stora hotell där som du kan boka via din resebyrå. Du kan om du har lite kontakter hyra ett hus/lägenhet av någon som köpt ett där nere. Surfa gör du på Mangroovy beach för 3€ om dan. Ta minibuss dit, 5kr, 5min. Totaldött nattliv 2002, bättre nu?

• kitefredrik

Medlem
    10 oktober, 2004 vid 11:05

Hej, jag tror att El Gouna är ett annat ställe än Colona (om jag nu inte har helt fel). Colona ligger 10-20 min söder om Hurghada (beroende var i Hurghada du bor, det är en låångsmal solk-stad) och ligger på ett hotellområde som heter Magawish. Läs mer på: http://www.colonawatersports.com/

Kanonställe med bra med vind, plattvatten bakom sandrev och småchopp på havet om du vill ha det. Kitecenter med rescue (det är ofta side-off-vind)smidig förvaring och uthyrning och trevlig personal. Det kostar några tior om dan att kita där (då ingår förvaring och rescue). Har du tur träffar du på Lidde “Pink Pamper” som ska jobba där nere nov-april. Han visar gärna sina mest rosa tricks (tex duffy, back-scratch och nut grab).
    Dock är vinden inte den bästa i nov dec, hade jag varit du hade jag pallrat mig iväg precis i början av november isf. Dec och jan är sämsta vind-månaderna.
    Lycka till å ha det gött!

• preppie

Medlem
    10 oktober, 2004 vid 18:06

kanon, tack för hjälpen. Vet dock inte om jag kan åka i början av nov så får väl chansa på att det är hyfsad vind i slutet också.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2004 vid 19:12

var i el gouna i sommras, skit nice ställe. om du vill hamna nära en bra kite strand så boka in dig på mövenpick. kite stationen ligger typ 100 meter 1ifrån hotellet.

• gogga

Medlem
    20 oktober, 2004 vid 06:47

Svar till:

mövenpick.

[/ QUOTE ]

Är inte det glass?

• dirk_diggler

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 16:41

kanske världens godaste glass efter hägendaaz

• kitefredrik

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 20:40

Glass å hotell, ungefär som rökt fisk å video!

• luuddee

Medlem
    22 oktober, 2004 vid 21:18

sånn brat glass..

• berth_milton

Medlem
    3 november, 2004 vid 14:29

Säger bara Ben&Jerry`s!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boende i El Gouna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.