Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende i Sthlm

• Boende i Sthlm

Publicerad av bergelin på 19 april, 2006 vid 12:15

Tjena!

Jag skall förmodligen flytta till Stockholm i sommar och undrar hur man gör där med grejorna? Jag har en bil men ska sälja den då det känns som om det inte behövs i Sthlm.. Men hur gör ni som inte har bil?? Finns det någonstans där man kan låsa in prylarna?

// Erik

bergelin svarade 18 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • sinclair

Medlem
    19 april, 2006 vid 12:24
    Bergelin wrote:
    Tjena!

Jag skall förmodligen flytta till Stockholm i sommar och undrar hur man gör där med grejorna? Jag har en bil men ska sälja den då det känns som om det inte behövs i Sthlm.. Men hur gör ni som inte har bil?? Finns det någonstans där man kan låsa in prylarna?

// Erik

Jag vet att järfälla brädseglarklubb har brädförvaring, det lär väl andra klubbar i sthlms området också ha. Det är väl bara ta kontakt med klubbarna och kolla upp.

Lycka till!

• svenne

Medlem
    19 april, 2006 vid 12:32

Nackdelen med att inte ha bil är att det tar förbannat lång tid att ta sig nånstans när det väl blåser, om du inte har nåt tvåhjuligt.

Du kan kolla med klubben i Tyresö också.

Välkommen till Tjockhult! 🙂

• slim_jim

Medlem
    19 april, 2006 vid 12:38

Bil behövs i Sthlm om man tänker få fler än ett par schyssta dagar på vattnet per år, spotsen ligger utspridda.

Sorry men det är min uppfattning… :crazy:

• brutus

Medlem
    19 april, 2006 vid 13:11

Håller med föregående talare – bil är ett måste för att kunna ta sig ställen. brädförvaring kanske du kan ha på lokala klubbar, men när det blåser bra men i en för det stället ofördelaktig vindriktning så är det inget vidare kul…
    Trist också att alltid behöva köra o hämta prylarna om man får tillgång till bil dvs. innan man kan sticka till den för dagen givna surfspotten.

själv har jag prylarna i källarförrådet, funkar hur bra som helst. fast just nu står dom i vardagsrummet och blänger surt på mig i väntan på att få bli luftade…

behåll kärran o välkommen hit.

• bergelin

Medlem
    19 april, 2006 vid 14:03

Tackar för synpunkterna.. Jag har dock en surfbuss som jag funderar på att kränga.. Sen får man väl köpa nåt smidigare och sen ha grejorna i källaren för att sedan slänga upp de på taket när det brallar på..

Får väl fixa en lägenhet med prkeringsplats antar jag.. Är det ovanligt?

• larry

Medlem
    19 april, 2006 vid 14:07
    Bergelin wrote:
    Tjena!

// Erik

Välkommen till stockholm Erik!

Tyvärr är det nog så att tillgång till bil nästan är en förutsättning. Tror det finns klubbar i Tyresö och Järfälla där man kan surfa och ha prylarna vid stranden men då blir man väldigt begränsad. Så det bästa är att ha bil och prylarna där man bor eller jobbar.

Gurra har en bra spotguide:
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/

MVH

//Larry

• bergelin

Medlem
    19 april, 2006 vid 14:09
    LARRY wrote:
    Bergelin wrote:
    Tjena!

// Erik

Välkommen till stockholm Erik!

Tyvärr är det nog så att tillgång till bil nästan är en förutsättning. Tror det finns klubbar i Tyresö och Järfälla där man kan surfa och ha prylarna vid stranden men då blir man väldigt begränsad. Så det bästa är att ha bil och prylarna där man bor eller jobbar.

Gurra har en bra spotguide:
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/

MVH

//Larry

Tack Larry!

Ska du förresten till Karpathos i sommar igen eller? Vore kul om vi kunde synca en resa så att jag får visa dig hur saker och ting går till 🙂

• larry

Medlem
    19 april, 2006 vid 15:24
    Bergelin wrote:
    Ska du förresten till Karpathos i sommar igen eller? Vore kul om vi kunde synca en resa så att jag får visa dig hur saker och ting går till 🙂

Nix! Vi väntar påökning så vi håller oss hemma i sommar. Du får visa mig här i Stockholm i stället.

//L

• hankloose

Medlem
    19 april, 2006 vid 16:51

Fan vad man e GLAD att man inte bor i stockholm ur vindsurfing synpunkt!

• wiseguy

Medlem
    19 april, 2006 vid 18:05

Bor man i stockholm är bil den viktigaste surfprylen 😉

• bergelin

Medlem
    19 april, 2006 vid 18:28

@wiseguy]Bor man i stockholm är bil den viktigaste surfprylen )[/QUOTE wrote:

Haha, jag tor att jag fått den infon som jag frågade efter!

Tack alles!!

• larry

Medlem
    19 april, 2006 vid 18:53

Vad ska du göra här?

Plugga jobba eller ragga på våra brudar?

//L

• bergelin

Medlem
    19 april, 2006 vid 21:14
    LARRY wrote:
    Vad ska du göra här?

Plugga jobba eller ragga på våra brudar?

//L

Haha, Ragga på era brudar ska jag göra hur som helst..

Ska exjobba på Stockholms Handelskammare i Stockholm/Vietnam (juli-februari) sen ska jag börja jobba.. Ska börja söka jobb i augusti..

Har du nåt jobb till mig kanske? Vi kan ju ta ledigt tillsammans när det brallar på.. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende i Sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.