Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende i Sydafrika

• Boende i Sydafrika

Publicerad av jojjo på 17 augusti, 2008 vid 13:54

Ser ut som om jag kan få till en resa med familjen till Sydafrika i november men behöver hjälp med tips på boende, etc. Då frugan inte vindsurfar och barnen är små, (4månader samt 2åring) så bör det inte vara för sunkigt boende, helst hus, (vill ju inte skrämma bort frugan från ev. kommande resor….), gärna så nära surf som möjligt. Har sökt i tidigare inlägg utan att hitta nåt användbart.

Desutom, hur är vädret i november?

Tacksam för alla tips
    Jojo

nissex3m svarade 16 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bizonoxe

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 15:26

I november är det mulet på onsdagar, Delvis klart på fredagar, och massor med haj på söndagar.

• nissex3m

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 15:45

Hej Jojjo,
    Efter att ha bott i SA drygt 2 år, dock inte i Cape Town hela tiden (förmodar att det är dit du ska) kan jag rekommendera bed and breakfast som boende. Sydafrikanska hus är riktigt stora och många familjer tjänar lite extra under högsäsongen på att hyra ut rum. Oftast riktigt bra standard, trevliga “värdar” och grymma frukostar. Det är fortfarande bra priser i November då högsäsongen inte kommit igång ännu och det går att pruta lite om man är trevlig.

Nedan hittar du lite länkar till lite bed and breakfasts…
    http://www.cape-accommodation.co.za/cape-town-bed-and-breakfasts.html
    http://www.capestay.co.za/cape-town-bed-and-breakfast.asp

Alternativet kan vara att hyra ett hus, beroende på hur länge ni stannar.

Vet inte riktigt var själva surfspotarna är. Har sett windsurfare nere vid Cape Point, och även vid Blouberg Strand… Så där är jag lost… Själv tycker jag Camps Bay är trevligt. Bra område, låg kriminalitet, fantastiska restauranger och skön utsikt… (Hmm, nu vart jag sugen, kanske får ta en avstickare jag med:-)

jaja, har du frågor är det bara att höra av dig…

Hälsningar
    /Niklas

• nissex3m

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 15:48

Glömde vädret… Som svenska högsommardagar med ljumma kvällar. Som franska rivieran i augusti… Dessutom, det blåser som fan, bodde i marinan under 3 månader (Nov – Jan) och det var kuling på bryggan i stort sett dagligen..

Ni kommer att ha ert livs semester, lovar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende i Sydafrika

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.