Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Isla Margarita / El Yaque

• Boende Isla Margarita / El Yaque

Publicerad av loca på 4 februari, 2004 vid 14:21

Tankte utfarda en varning!!!
    Bo INTE hos Mike & Bernd pa El Yaque motion eller Kite camp.
    Jag har bott dar i nu i nastan 3 manader och blivit lurad pa pengar (inte sa lite heller ca 250 dollar). Under tiden har jag sett Mike snika at sig pengar fran sina gaster. Det har varit manga besvikna som blivit lurade pa allt fran depositioner de betalt in, hojda priser trots att man avtalat nagot annat, utpressning, stold osv osv.

Det finns andra stallen som ligger mer centralt och ar battre. Ta er till Hotel Winds eller Casa Rita. De har schyssta priser ligger mer centralt och brukar ha plats. Det ar bara till att ta taxi dit sa fixar det sig.

Till alla hemkomna svenska: ha det gott i kylan sa ses vi kanske i sommar.

Anna

markus77 svarade 20 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2004 vid 15:51

Jag vet inget om Bernd men Mikes ställe har jag bara hört bra om och har bara bra erfarenheter av själv. Fräscht, schysst och billigt. Rekommenderas starkt!!! Utpressning och stöld tror jag inte en sekund på. Jag har bott där flera gånger, jag har lämnat alla mina kontanter i handen på Mike för förvaring. Jag har aldrig haft något problem där, inte en pryl, inte en krona har försvunnit. Det råkar inte vara så att någon/några gäster har bokat in sig för en lång period, fått ett bra pris och sen ångrat sig och inte velat stå för den uppgörelse man har gjort??? Det är jävligt dålig stil att sprida falska rykten på internet bara för att man är missnöjd med en deal…

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2004 vid 18:23

Och vad seriöst det verkar att vara anonym när man läser detta?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 februari, 2004 vid 12:13

Hej Anna! Är du där i Mars och tror du det är lungt att ta en flygstol och ordna eget boende i 2 veckor???
    MVH//Peter Hanmark
    pehnm@wmdata.com

• poopzilla

Medlem
    8 februari, 2004 vid 12:52

Saker och ting kan väl ifos förändras, men jag måste säga att under den tid jag bodde hos Mike på Motion så var allt tip top med avseende på service och bemötande. Han hämtade upp och lämnade oss på flygplatsen, skjutsade oss till stormarknaden när vi behövde handla, introducerade oss för folk i byn mm. Inga problem med betalningen. Välorganiserat och rent. Uppfattade honom som en generös och hederlig människa. Hörde ingen annan klaga heller. Men, som sagt, saker och ting kan förändras och det vore ju synd om det var till det sämre. Hoppas verkligen det handlar om missförstånd och inget annat.

Thomas

• anonym-anvandare

Medlem
    8 februari, 2004 vid 13:34

Mike ar en skum jakel och jag tycker inte att hans stalle ar speciellt bra heller. Det ligger langst bort minst 500 meter och det tyckte jag var skitjobbigt, sen ar det mkt myggor a annat skit i koket pa kitecampen. Mike har bara dollar for ogonen och blaste mig i pengavaxling,, han ger helt klart samst kurs i hela El Yaque. Bor man dar maste man betala ockerpriser pa forvaring pa mainbeach vilket kostar runt 100 dollar per manad. Nu bor jag pa ett stalle som heter El Coco (http://www.warmsurfing.com) det ligger nastan pa beachen och man kan forvara sina ws grejor dar och har da bara 50-70 meter ner till en perfekt strand 100 meter nedanfor mainbeach. Stallet ar inte riktigt lika fint som El yaque motion men iaf farre myggor an pa kitecampen, stora rum med egen toa/dusch och till samma/ev billigare pris an mikes stalle!

• xavier

Medlem
    9 februari, 2004 vid 10:14

Ännu ett anonymt meddelande… suck.

Att andra “företag” tar ockerpriser är väl inte Motions fel? eller? Och visst ligger det längst bort, men vill man ha allt så får man boka på ett hotell som ligger direkt på stranden. OK, kanske inte ett alternativ om man ska stanna en längre tid, men som sagt, man får det man betalar för.

Att det finns myggor på Motion (och inte så mycket på andra ställen i El Yaque) kan man kanske inte klandra Motion för heller.

Själv bodde jag på Windssurf Paradise; käkade frukost på Ricardo Campellos mammas resturang, hade prylarna liggande färdigriggade på en gräsplätt utanför rummet hela semestern och hade bara 20 meter till vattenbrynet. Det funkar för två veckors semester men lite dyrt kanske om man stannar i en månad… eller flera smile.gif

/P

• surfmanj

Medlem
    11 februari, 2004 vid 01:10

TJo pa er! eftersom att det nu ar ett sant snack om El Yaque Motion och Mike & Berni boy! Laget ar sa har! I skrivande stund har jag precis flyttat ifran el Yaque motion! Vad var da anledningarna?

Jo ett, dom dar tyska killarna snikar en pa pengar sa fort dom har en chans, bara en sak, kille som borde jamte mig nar han kom ner sa fick han veta att man fick 1600 bolivader per dollar, den faktiska kursen ar 2700 i samma stund! Bara en sadan sak, sedan att man far ca 4000 bolivader for en dollar om man vaxlar lite storre summor och med ratt personer,

2 Boendet ar dyrt, aldeles for dyrt for att ligga dar det ligger, och for hur standarden ar dar, nu pratar jag om Kitecamp!

3 vi betalar 400 pa tva personer pluss att vi betlar ca 120 dollar i manaden for vara prylar, pa tva (2) personer blir det 320$ per manad,

Nu har vi precis flyttat till El Coco, kanske inte lika fina murar runt huset som hos mike & Co men rummen ar storre och battre, pluss att du har ca 70 meter till stranden kan ha prylarna dar och du betalar 350$ for ett dubbelrum och om du vill kan du da vara 5 pers om du kanner for det,

nu har jag i alla fall sagt min mening om det hela.

om ni funderar pa att dra dit, kolla upp andra boende en El Yaque motion!

ex. http://www.warmsurfing.com

Johan,

• anonym-anvandare

Medlem
    11 februari, 2004 vid 18:24

Bra att ni har hittat ett boende som ni gillar och väldigt bra med flera tips på bra boende! Det är väl alltid smart att kolla runt lite innan man bestämmer sig så slipper man bli sur om man hittar något sen som man gillar bättre.

Intressant att det här har blivit en diskussion. Vissa verkar älska stället och andra hata det. Jag fattar fortfarande inte riktigt vad gnället egentligen handlar om, att det skulle vara så dyrt och antydningar om att snika pengar etc, det låter liksom inte så seriöst. Som det fina växelkursexemplet t.ex. Vad jag vet är den officiella kursen 1600 men man brukar kunna växla svart till typ 2700 på vissa ställen. Och skillnaden i boendekostnad 200 eller 175 dollar per person och månad är kanske inte något att bli upprörd för direkt…

• zoolander

Medlem
    11 februari, 2004 vid 20:38

många bäckar små… kan bli till en hel månad extra!

• markus77

Medlem
    12 februari, 2004 vid 13:17

Kan glatt konstatera att vi har haft grym tur med vårt boende. Ok att vi betalar lite mer än andra men standarden är hög. Jag och Emma har ett sovrum med eget badrum. Stefan och anna har likaså. Sen har vi satelit tv med 250 kanaler. Fet stereo. Och som pricken över i et. High-Speed internet.
    Så vi har nog det bästa boendet i el yaque.
    Och jag är så glad för det. Fy för att bo utan varmvatten och sånt.

Markus S-77

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Isla Margarita / El Yaque

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.