Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Kapstaden (med svärmor…)

• Boende Kapstaden (med svärmor…)

Publicerad av jojjo på 14 november, 2009 vid 21:47

Skall ner till Kapstaden 10-25 Januari med familj och svärföräldrar som fyller 70. Min fråga är var man skall bo för att ha hyffsat nära till vindsurf, (vågor). Eftersom dom andra inte surfar så lär det bli svårt att få fullt fokus på surfingen och det pratas oroväckande mycket om vingårdar etc:crazy:… Behöver därför hjälp med tips på strategiskt boende så att jag kan styra upp det hela lite. Kommer hyra prylar så det är ju bra om det finns hyffsat nära, men som sagt har aldrig varit i SA förut så jag är mycket tacksam för tips lämpligt område, boende etc.
    //Jojjo

jojjo svarade 15 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • janne_b

Medlem
    14 november, 2009 vid 23:35

Bäst läge för windsurf är ju Blouberg/Table View -området strax norr om Kapstaden. Mycket vacker utsikt över berget(tok-vackra solnedgångar) och staden, ett lugnt och tryggt område med fint utbud av restauranger,köpcenter,bio m.m. Faktum är att det ligger rätt fint för vingårdsturer också, de flesta vingårdar finns på mellan 15-45 minuters bilavstånd och inom en radie av 1 timme finns hur mycket som helst att pyssla med. Kapstaden tar ca. 15-20 minuter. Man hyr med fördel ett helt möblerat hus från ca. 10000/mån. för 15 får du en kalasfin kåk, bilhyra 4500-7000/månad för en OK kärra.
    Hus kan man hitta via real estate agents i Table View, de kan nog även tipsa om fina små hostels i området som också är mycket prisvärda.
    /Janne

• jojjo

Medlem
    16 november, 2009 vid 19:08

Tackar för tipsen Janne. Jag letar vidare.
    /Jojjo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Kapstaden (med svärmor…)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.