Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Boende Mauritius
-
Boende Mauritius
Publicerad av gh0st på 19 mars, 2008 vid 14:02Funderar att sticka till Mauritius o letar boende. Någon som har koll på vad priserna ligger på? Någon som känner till något billigt?
mat svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Va fan ska du sticka utomlands för precis när det börjar bli varmt igen???
-
@JohanW 452805 wrote:
ska du resa igen?
kolla på links och sen på rooms in mauritius på min sida där har du bra pris på lägenheter,
-
Japp!
Vi bodde på Seapoint http://www.seapointbungalows.com/
i sk
på gångavstånd från Grand Bay för ca 500 sek/natt. Det ligger direkt på stranden norr om ett megalyxigt all inclusive, MEN Seapoint är ett mysigt lägenhetshotell med pool, bbq-area, eget kök, dusch och liten terrass med utemöbler. Vi bodde 3 m från där sanden på sandstranden började. Jag hade mina kiter pumpade hela dagen (när vi inte tog taxi till One Eye, Lemorne eller liknande)…Jag kunde kita varje dag med min Waroo 13 kvm och var överriggad mestadels! Såg delfiner och rockor när jag var ute på vattnet och vyn in mot paradisön tar andan ur en! ÅK DIT! Finns ibland flygstolar med Fritidsresor för ca 5-6000 sek!
Hälsa till nattvakten Preem Nante på Seapoint från Nicco:-)!Vet att det finns en svensk som hyr ut billigt boende nära One Eye också, men har inte adressen….Kanske någon annan på forumet som vill hjälpa till?
Ön är inte större än Gotland men det kan ju vara värt att kolla riktningen på vindarna när du ska dit! Vi var där över nyår och då blåste det mest nord eller nordväst. Det var då perfekt sideshore i Grand Bai, men snurrade lite konstigt i Lemorne. Det blev dock helt underbara tidvattenvågor vid revkanten p g a sned off-shore vid One Eye!
Du kommer att vilja åka tillbaka:-).
OBS! Ska du vågsurfa så se upp för locals som kallar sig “White Shorts”….i lineup på vissa ställen…
Detta var vår morgonutsikt:
-
MikeTK;452856 wrote:kolla på links och sen på rooms in mauritius på min sida där har du bra pris på lägenheter,
Får inte just den länken att funka Mike?!
-
rusiak;452887 wrote:När är absolut topp att åka dit på året?
//Alex
Tjena igen!
För kite verkar det vara nov-feb.
För vågsurf mar-okt.
(se statisitkuppgifter nedan)Har uppgifter ang vågsurf (Källa: Stormriders Guide):
Jan-feb:
Dominerande vind: NE-SE, Consistancy (%): 82!!!
Dominerande swell: N-E, C-%: 50, Size (ft): 4OBS! Kan ju tillägga att tidvattenvågen (otroligt fin vänster) på One Eye (Lemorne) var mer än tillräcklig när vi var där över nyår!
Mar-Apr:
Dominerande vind: E-SE, C-%: 64
Dominerande swell: S-SV, C-%: 70, Size (ft): 5Maj-Okt:
Dominerande vind:E-SE, C-%: 61-76, (vattentemp lite lägre 22-24 grader:-)
Dominerande swell: Maj-jun: S-Sv, C-%: 8 (Feltryck????!!), Size (ft): 6
Dominerande swell: Jul-Okt: S-Sv, C-%: 80/70, Size (ft): 6-7Nov-Dec:
Dominerande vind:NE-SE, C-%: 77
Dominerande swell: N-E, C-%: 50, Size (ft): 4OBS! Det legendariska One Eye ligger på sydöstra sidan och det är en bit att paddla för att komma ut till revkanten (inte för långt dock) men det gäller att hitta “vardagsrumsbordet” i revet!!! Det ligger lite till höger om det smala vatteninloppet i revet rakt ut (lite höger) från Club Mistrals Center och Hotel. Det är helt sjukt bra! Man kan t o m stå med kamerastativ på revet (inte så bra för revet:-=) eller bara ta igen sig ett tag där, bara några meter från en enorm våg. Revet är helt platt och slätt just där (inte vasst som vanligt), men det är mycket grunt, så det gäller att veta när man ska baila!
Kan vara idé att hyra en vattenskoter ihop om man är flera och turas om att surfa där ute…Ang mer exakt vindstyrka så får du kolla Windgurus statistik…Delge gärna vad du kom fram till broder:-)!
Jag vill dig igen! När åker du/ni?:smile:
-
@gh0st 452764 wrote:
Funderar att sticka till Mauritius o letar boende. Någon som har koll på vad priserna ligger på? Någon som känner till något billigt?
Kolla med Johan (Chohoo), han är där borta just nu…info@chohoo.com
/Mat
Logga in för att svara.