Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Boende och transport Rhodos – Prasonisi
-
Boende och transport Rhodos – Prasonisi
Publicerad av antonkite på 2 maj, 2010 vid 20:15Någon med erfarenheter?
Funderar på en 7-10 dagar med kitesurf på Prasonisi och gärna boende i närheten – början av juli om allt går som planerad.
Vill samtidigt passa på att tacka Falkenbergs surfklubb för en grym grillning i fm – snyggt jobbat Pär!:cool2:
gasen svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Var där i två månader förra året .
Du tar ett flyg till rhodos, tar dig till rhodos stad, tar bussen ner till prassonisi ( 8:30, 9:30 12:00) tror ja den går . Den kostar 19 euro och tar 4,5 timmar.Vill du komma ner snabbt kan du ta en taxi med wind4fun.pl och då kostar de 60-80 euro typ.
Alla där bor i tält o de rekommenderar ja med för lifestylen där nere 🙂 Annars finns det två hotelliknande sjyssta ställen i Prassonissi.
Jag kommer nog vara där o träna en del i sommar o möjligtvis i juli med ! Du kan bara ringa/ mejla mig om du undrar något mer eller behöver hjälp.
Du har vind varje dag för en 9m2 , 35 grader sol och superplatt vatten o se fram emot 🙂
-
Nedan är kontaktinfo till de två hotell jag såg nere vid stranden:
Lighthouse
+30 224409 1030 / +30 224409 1050 / +30 22410 91071 / +30 22410 91013
(en jäkla massa nummer, men det är så det står på deras visitkort. Deras webbsida verkar inte funka alls…)eller Oasis hotell:
http://www.oasis-prasonisi.comBåda ställena ligger på spoten. 200m till riggytan.
-
Bo uppe i Katavia byn som ligger precis innan du svänger av ner mot Prassonissi.
Åk in i byn o högst upp så hittar du Prassonissi Becah club tror jag det heter, så hälsar du från peter / sverige så får du bra service o en avsugning
Skönt att komma ifrån vinden upp i bergen på kvällen…
-
Anton ska du inte med oss till Portugal i år istället? Rätt tradigt i Prassonissi efter ett tag… plus att förra året i Juli var det galet med folk där!!
Var bättre för 2 år sen då hade inte så många hittat dit… Så tips åk inte dit i Juli!
-
Jag gillar tanken, inget är bestämt.
Två frågor dock:
– Får man lika bra förhållanden i Portugal – Platt + vågor på samma spot!
– Vart i Portugal rekommenderar du? -
Anton häng på till Portugal!
Ingen aning har bara varit utanför Lissabon i guincho eller hur det stavas.. 🙂 Men enligt HL ska Algarve vara bra! Om det Både vågor o plattvatten..
Vi är ett gäng som tänkte åka 6-16 juni. Sen har jag hittat hus billigt som fan med pool! 12 000 kr för 10 dagar så kan man bo 8 pers i det..
-
Tackar för bra hjälp och tips allihopa!
Det lutar mot Rhodos från 30.06- 08.07.
Det värkar lite halvjobbigt att ta sig ner, men buss från Rhodos är ett bra alternativ.
Boende blir nog hotell- dels då man har med sig tjejen och dels då det är lite skönare:tongue: Om man väljer Katavia by, hur tar man sig i mellan Katavia och Prassonissi – värkar vara typ 10km.
Någon annan som skall ner samma tid?
A
-
Du åker bil mellan… Så hyr en kärra uppe i Rhodos.. Sen kan du låna slang o tvätta av Wilander på Prasonissi Beachclub..
Vår bil hade fan inte gått igenom besiktningen om vi inte städat den… hahah fy vad det såg ut!
Jag o morsan när vi värmer upp
-
Jag funderar på att åka till Ixia i juni, är det någon som vet om det funkar att kita där eller är det bara vindsurf?
-
Det är bara Vindsurfing där, men ta gärna båtturen med den finska guiden.
Logga in för att svara.