Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende på Maui?

• Boende på Maui?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 juli, 2004 vid 07:47

Vad finns det för boende på maui? Nån som vet något prisvärt ställe nära vattnet? Någon bra internetsida? Har kollat lite och sett att man kan hyra hus för 20000kr/mån kan det vara prisvärt?
    Hoppas på svar, åker till maui 30 aug…..
    /Ronnie

anonym-anvandare svarade 20 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • feg

Medlem
    7 juli, 2004 vid 11:23

Billigt boende på Maui finns i “vandrarhems typ”, dvs dela rum med några samt dela kök, dusch och toalett med flera.

Har bott på Rainbows End Surf Hostel sol ligger i Paia (surfstaden) med gångavstånd till Paia Beach Park och lite längre promenad till Baldwin Beach Park samt 5 miuter bil till Hookipa. Det är allt mellan 15 till 60 minuter till Kahului med stora affärer och flygplats samt Kanaha Beach Park (snälla vågor).

Har även bott på Banana Bungalow Maui Hostel som ligger i Wailuko (lite lätt slumkvarter). 10 minuter till Kahalui, flygplatsen och Kanaha men långt till Hookipa (15-60 minuter).

Jag hade inga problem med att bo på något av ställena men jag skulle inte bo på ett sånt ställe med flickvän. Då vill jag ha det lite fräshare och mer privat.

Jag tycker att bil är villkor för att vindsurfa på Maui. Se till att boka tidigt annars blir det dyra bilar. Satsa på Word of Mouth Rent A Car som är både billiga och lätta att ha och göra med.

Har för mig att alla snackade om att det är alldeles platt längs hela nordkusten på sommaren men att det kan bli vågor vid Kihei på sydsidan. Kanske kommer du så sent att vågorna kommit igång igen.

Kolla kartan för att få lite uppfattning om vad jag snackar om i avstånd.
    Lyssna på vad andra säger, jag utger mig inte för att vara expert på något sätt, har bara varit där en gång och det var i vintras.

• s_47

Medlem
    7 juli, 2004 vid 14:49

Kolla även in http://www.windsurfari.com, seriösa typer som har koll på Maui.
    /Måns

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juli, 2004 vid 05:57

Nån mer som vet nått

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende på Maui?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.