• getwet

Medlem
    1 februari, 2003 vid 21:16

Jaha…så du lyckas rippa med hjälp av magnetism då eller???? Alla använder vi oss av “segel” i olika utföranden, med eller utan mast.

• hengo

Medlem
    1 februari, 2003 vid 23:08

egentilgen(?) orka bry sig? . jävligt onödligt att “diskutera” det här, det huvudsakliga är väl att alla som håller på nåt nå typ av surf och roligt? finns väl ingen anledning till att på något sett tala illa om någon annan “surfras” ?

• getwet

Medlem
    2 februari, 2003 vid 09:27

Helt korrekt, eftersom jag håller på med bägge sporterna….. laugh.gif

• mav

Medlem
    2 februari, 2003 vid 14:45

Hmmm, efter att ha läst inläggen på dena egendomliga tråd verkar det lite som om vindsurfare/kitesurfare är lite avundsjuka på varann… jag vet inte om det regelbundet ploppar in liknande inlägg på vindsurfing forumet men när vind surfare kommer till vår forum och spyr ur sig en massa stötande skitsnack verkar det som om dom själva suttit på stranden och varit lite avundsjuka på kitesurfarna framför dem tio meter upp i luften…

jag vet inte riktigt om detta faktiskt beror på avundsjuka men vi får men jämna mellanrum in någon liten vindsurfare som tycker att vi kitesurfare är bögar, töntan kärringar osv. jag hoppas bara att det inte att någon kitesurfare skriver en massa skit om vindsurfare på deras forum, vore lite omoget. tongue.gif

“kitesurfers have more fun!”

Erik. wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2003 vid 15:31

kolla bara hur det var när Snowboard blev stort på 90-talet då var det samma snack mellan skid och bräd åkare… men kolla hur mycket snowboarden har utvecklat skidåkningen med ex”timglasskidan”,som kom genom snowboarden,helt nya stilar med Halfpipe, skicross mm. och nu är det inte så hårda ord mellan bräd och skid åkare!
    så jag tycker att Windsurfarna ska lugna ner sig och tacka oss kajtare för ett uppsving i vattensporterna och utvecklingen av material/design.

• hengo

Medlem
    2 februari, 2003 vid 15:42

mycket bra talat Mav!

• getwet

Medlem
    2 februari, 2003 vid 20:21

Det här har debatterats ett antal ggr tidigare och jag vill bara påpeka att det då varit kiteare som dragit igång debatten. Jag är definitivt ingen av dem som hejar på detta (går att utläsa på mina tidigare inlägg från i våras osv)utan har försökt att “stävja” det hela och försöka få en förståelse. Just nu kan man väl påstå att det är rätt lugnt här, och jag tror nog att vi måste se det hela som någon slags “tristess” när isen ligger. Anledningen till varför det just nu är så lugnt kan bero på dåliga förbindelser med Cabarete wink.gif
    Eftersom jag håller på med bägge sporterna står jag någonstans mittemellan det hela. Har varit med på kitemöten
    där man dissar windsurfare av okänd anledning, samt att jag hör w.surfers dissa kiteare pga noll koll och dålig disciplin. Det är nog därför disk. uppkommer och jag förstår inte riktigt varför.
    Men en sak är jag dock säker på, det är inte pga avundsjuka disk uppkommer…………

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2003 vid 20:40

Jag fattar inte ricktigt anlednigen till diskutionen alla vil ha så roligt som möjligt på vatnet och det är väl ok. bara alla tar ansvar för sig så det inte händet någon olycka jag e i grunden jolleseglare men har windsurfat en del och tyckt det va as kul nu har jag köpt kite och kört lite på snö och det e också as kul jag har även seglt is jackt det e också kul alla vill ha kul så låt os ha det och respektera andra. allt det här beror ju på att man inte kan respektera att andra också vill ha roligt tänk i stället på hur bra vi har det 75 % av jorden e vatten så vi borde kunna samssas tycker i alla fal JAG
    ” Den som har roligast vinner” cool.gif

• oscar

Medlem
    3 februari, 2003 vid 08:22

Ja, men nån sport måste ju vara coolast grin.gif……och det måste vi bråka lite om hihi

• zoolander

Medlem
    3 februari, 2003 vid 16:57

ja, jag tycker som oscar!! vilken är coolas och varför??? confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2003 vid 21:22

Coolast är den som inte bryr sig

• anonym-anvandare

Medlem
    4 februari, 2003 vid 00:35

Jag tycker att windsurfing är collt. Mina argument är att man uppnår högre hastighet än de som håller på med kite. Dessutom vi vågar ge oss ut i starkare vindar grin.gif
    wa22.jpg

• sirgomez

Medlem
    4 februari, 2003 vid 08:29

starkare vindar? jag var ute när det blåsde 34 knop~17m/s, då såg jag ingen surfare där, men det spelar ju ingen roll alla ska ha rolig och varför måste alla hålla på med det coolaste, varför måste jag jämföra mig eller min sport med nånting annart? Är det här en grej till, statusutriktad folk har hittad på? vem bryr sig om jag är cool? det enda som räknas är väll att jag har rolig och att jag tycker om mig och min sport. Eller gör ni sporten för nån annarn? Det är väll det som betyder hang loose. Att inte koppla in sig på den finansiell utriktade, statustänkande samhället. följer ni bara efter de grejor som är cool? tänk själv,lev själv och gör själv!
    Alla är cool om de är nöjd med sig och har rolig när de är ute!
    Vi ses där ute smile.gif

• oscar

Medlem
    4 februari, 2003 vid 09:04

Oj, här var en kille som tog allvarligt på saker och ting! Verkar som du bryr dig mest av alla här……

• sirgomez

Medlem
    4 februari, 2003 vid 09:28

japp, jag bryr mig. smile.gif om att inte ha en konflikt! För det är jobbig och man slösser onödig energi på det. gör nåt positiv istället, var kreativ och lös de problem som du kan lösa.
    Menmen, jag låter ju som en lärare här. jag vill bara att alla har rolig och är nöjd!
    ! grin.gifpeace!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.