Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bögsport
-
lite onödig diskussion, som alla förmodligen vet och känner på sig…
-
Att njuta av vinden, är fan ingen bög sport!!!!! Jag är vindsurfare 100 % Men kitare är inga Bögar, bara roligt att en sort växer så!!!!!!!!!!!!
Jävla cepigt inläg!!!!!!
-
Jag såg då inga kitare på vattnet när mätaren i Pozo visade 55 knop…
/adde
-
Exakt!
Skitsnabbt och hårda vindar. If you have need for speed – choose windsurfing(formula)//Windsurfare har roligare
-
Pozo är ju ett Bögställe om nåt! Skithård vind och ruttna vågor. Det är klart att om man vill ha lika bra häng som en kitesurfare så kan man åka dit och tokhoppa när man är överriggad men det blir knappast några airials på läppen om man inte är nästintill världsmästare. (Ja, jag vet att det kan rulla in swell men de kommer ju bara 1 gång på tusen dagar).
Vindsurfing är kul i bra förhållanden. Kitesurfing är kul i vilka skitförhållanden som helst utom när det blåser örn!
Dessutom börjar flygbolagen bli så hårda med övervikt så man tappar ju suget redan på flygplatsen. Tacka vet jag ett par ryggsäckar och en 1 o 40 bräda = 10-12kg.Ladda bajset… Oavsett intresse!
-
Lysande inlägg, respekt till föregående talare!! End of discussion….
/Andreas
-
Det stämmer mycket bra! Alla kitesurfare är tamejfan bögar eller bisexuella. Det hör man tydligt på snacket på stranden. Gott att jag började med windsurf för ett par sedan. Där är riktiga grabbar. Så kita?? javisst! men håll er borta från oss!
-
ge mig några andledningar till att syssla med windsurfing istället för kite, när man bor i ett land utan vågor och lite vind?
DEN SOM HAR ROLIGAST VINNER!
-
men va f*n kan ingen sluta skriva på denna tråden ngn gång? så spännande diskussion är det väl inte, har aldrig förstått mig på rivaliteten. Vi vill ju alla ha kul, och så mycket kust som Sverige har så lär det väl inte vara ont om plats?
sista inlägget på denna tråden? snälla…
-
Är du dum på riktigt eller?
Jag trodde att pereferisporter som windsurfing skulle vara förskonat från idioter. Efter all tid av väntan på vind och den relativt stora kostnaden per timme på vattnet så borde tröghuvudena och wannabierna inset att man inte blir cooool av att vindsurfa och dra vidare till någon annan sport att sabba… Men tydligen finns ett och annat spån kvar…. Om du beter dig såhär även på stranden så kommer du garanterat inte bli långlivad det kommer BÅDE kitare och vindsurfare se till.
/adde (vinterfrustration är INTE giltigt skäl att bete sig som en idiot)
Logga in för att svara.