Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Böjd förlängare!

• Böjd förlängare!

Publicerad av mjunken på 10 mars, 2008 vid 18:08

Har för första gången i mitt liv lyckats böja en förlängare och min fråga är om det finns något att göra för att undvika det i fortsättningen.

Jag seglar med North och körde 5.3 med en 400 mast och ca 40cm förlängare och tränade loopar = mycke stryk.
    Jag inser att det inte är optimalt utan att jag egentligen borde köra en 430 mast men det är ju inte gratis och känns inte kul att köpa en mast bara för det seglet och north snackar ju om att det ska funka med 400. Det va en North förlängare jag körde med frågan är om det finns någon som har koll på om det finns starkare/tåligare förlängare eller måste jag helt enkelt sluta krascha :-). Någon som råkat ut för samma sak?

/Micke

mjunken svarade 17 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:11

Om North säger att det ska hålla med 400 och förlängning så får dom väl stå för det och ge dig en ny förlängare? Dom kan ju inte påstå att grejerna inte ska hålla för att träna loopar med? Vindsurfing går ju liksom ut på att loopa, även om många lyckas förtränga det av nån konstig anledning som heter feghet….som jag lider av…

• andersbq

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:16

Finns en hel trådar om förlängare, här är en: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=54382&highlight=f%F6rl%E4ngare

• oaxen

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:27

Hej!

Till skillnad mot Oscar, som inte har långt kvar, har jag besegrat fegheten, det tog bara 20 års nötande. Slow learner…

Jag har ett NS VooDoo 5.3 som ska ha 400-mast och bortåt 40 cm förlängning (NS POWER.XT) Har inte haft några problem.

Om produkten är köpt i Sverige och den är yngre än 2 år har du ju reklamationsrätt. Ligg på!

• mjunken

Medlem
    10 mars, 2008 vid 18:27

@Oscar 450902 wrote:

Om North säger att det ska hålla med 400 och förlängning så får dom väl stå för det och ge dig en ny förlängare? Dom kan ju inte påstå att grejerna inte ska hålla för att träna loopar med? Vindsurfing går ju liksom ut på att loopa, även om många lyckas förtränga det av nån konstig anledning som heter feghet….som jag lider av…

Sant, jag har inte kollat med dom ännu så jag ska inte säga att dom inte reklamerar den men det är ju surt om det händer igen.

Den fegheten känner jag igen, det är skönt när den lämnat kroppen 🙂 frågan är hur länge den håller sig borta.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Böjd förlängare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.