Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bojens Teknik Hörna

• Bojens Teknik Hörna

Publicerad av surferboys på 19 juni, 2000 vid 10:38

I dag tängte jag att ta upp ämnet sinkerbräder.
    Själv har jag en FANATIC 278 på ca 120lit jag kallar den lillen, i fredags så fick jag problem ute på öresunds vatten, vääääääldigt långt ute på vattnet det va så djupt så djup så djupt så inte ens jag nådde ner till botten. Detta e mycket ovanligt eftersom att jag är rätt så lång ca 1.72m
    Problemet jag skall ta upp handlar om min lilla sinker bräda. I och med att jag inte bottnade så skulle jag försöka dra rigg men brädan bara sjönk och jag med den. Jag var så rädd att jag nästan fick kramp jag bara drev och drev bort.
    Det var bara vind på ena hållet så att vattenstarta var näst intill omöjligt.
    Det jag nu undrar är ifall det finns någon speciell teknik att dra rigg på en 278 sinker i motvind? Tack på förhand för era goda tips
    Mvh. BOJEN

surferboys svarade 24 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • silversurfarn

Medlem
    19 juni, 2000 vid 10:47

Mycket vikt på främre foten så inte aktern sjunker. Mycket balans. Lycka till.

• surferboys

Medlem
    19 juni, 2000 vid 10:57

Oooooo Tack så mycket för detta underbara surf tips. Jag har redan börjat hålla igen med maten så det lär inte bli några problem att bli lättare på främre foten.
    Tack igen du vänlige surfare, må vinden vara med dig,
    Mvh Bojen

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juni, 2000 vid 13:28

Barnriggarna kan vara lite svåra att hantera, och ibland kan man råka ut för knepiga saker. Det blir bättre bara du växer till dig så pass att du kan använda en riktig rigg. Tänk på att hålla dig nära land i början.
    Du verkar ju vara ganska lång för din ålder så du kanske kan fråga din Pappa om du kan låna hans rigg så kanske det går bättre.

Jag har hört att dom har ett surfgymnasie i Varberg så pluggar du ordentligt på mellan- och högstadiet så kanske du kan söka dig dit. Där går dom igenom allt som gör seglingen lättare.

Lycka till /// Hasse

• surferboys

Medlem
    20 juni, 2000 vid 06:57

Kan kännas lite konstigt att fråga Pappa Jag är ju endå 30år!
    Kan min vikt spela en stor roll??? jag väger 140 pannor
    Mvh,,Bojen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bojens Teknik Hörna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.