Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bojkotta svenska surfaffärer!!

• pajas

Medlem
    18 augusti, 2002 vid 21:48

ett sånt urbota dumt inlägg om bojkott mot svenska surfäffärer är ju så dumt så det knappt är värt o kommentera … och hur ska servicen bli bättre och priserna lägre om ingen handlar …
    fast visst konkurs utförsäljningar gör ju att det blir iaf tillfälligt billigare … *ler*

jag har surfat sen 82 och besökt eller haft tel kontakt dom flesta butiker i Sverige .. frågat om dittan o dattan o köpt (för?)mycket prylar … aldrig blivit illa bemött

Tycker vi ska vara glada att några orkar hålla på och se till att det finns prylar i svedala
    och hur ska annars nyrekryteringen av nya surfare fungera … dom om några behöver klämma o känna o fråga och få all hjälp dom behöver … det är en ja krånglig sport att börja med ….

• anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2002 vid 22:53

Visst är det märkligt att en del säljare är så himla märkvärdiga…..Tro fan att folk skiter i o handla om man inte känner sig välkommen? Synd att inte alla är som Mackan! Grymt ödmjuk och trevlig även om man inte ska handla……………….Bättre service= bra bemötande =sälja mer=lägre priser=alla nöjda o glada.
    ju.

• boman

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 05:20

Lägg av med dessa värdelösa inlägg. det är ju så man skäms för F…, vad är det ni vill ha ? pröva lindex eller en gardin affär istället, där kanske ni finner det ni söker.

l

• basse

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 05:55

Kan absolut inte hålla med all negativ kritik till SP. Vi var där i lördags och handlade en bräda åt min tjej och kittade upp oss så att vi har 2 riggar att bolla mellan. Tror vi stod och snackade med killen i 1,5 timmar om vilken bräda som var det bästa valet. Fick mycket bra hjälp och tips tycker jag. Dessutom känns det helt OK att ställa frågor till killarna där inne även om man inte är proffs och känner till allt om form och utveckling på brädor och segel. De är ju rätt mycket bättre än de “coola” schnubbarna på MegMax och Surfcompaniet där man kan gå in och inte få så mycket som ett ögonkast trots att man är villig att handla prylar för ett par månadshyror!!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 06:11

Å andra sidan är det väl bra om sk. “icke-surfare” klämmer på prylar på SP. Några av dem kanske börjar surfa vilket är bra för oss alla

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 07:26

Spännande inlägg som verkar dyka upp då och då. Alla pratar om hur billigt det är någon annanstans, är det verkligen så? Skicka i så fall med EXAKT DETALJERAD information och inte bara lösa påståenden som det ofta verkar vara. Vissa saker kan vara dyrt här men vissa är också billiga (t ex ny bräda för 8.999-9.999:- hos http://www.come.to/locs.fritid, var hittar man det utomlands?, finns fler med bra priser).

Förstår inte kritiken mot Surfers Paradise (eller de andra shopparna heller typ Surfcompaniet & Megmax). Jag tycker man alltid får ett bra bemötande av dem, har aldrig träffat någon som varit sur eller otrevlig än så länge (dvs under 15 år).

Tack för det trevliga bemötande jag brukar få i era affärer!

//DanneW

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 08:16

smör…

De sänker 02 segel i tyskland om ca 2 veckor med 30%

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 14:40

Visst kan man hitta bra fynd i sveriga men det är lättare att hitta dem utomlands, maila eller ring runt till dem olika butikerna(köp tyska surf) och pruta för att få ett bra pris! Fjolårets grejor brukar vara MYCKET billigare i tyskland, speciellt på höstreorna.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 14:57

Till den anonyma företagsekonomen..
    Kan Du förklara varför just surfprylar är så dyrt att impotera från taiwan till Sverige.. låga löner, låg vikt= billig frakt, andra prylar från taiwan kostar ju inte speciellt mycket eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 16:48

Detta inlägg måste komma från en hjärndöd 15 åring som inte har klarat av skolan.
    Om du är så djävla smart börja då impotera.
    Så kommer du att råka ut för EUS importtullar.
    Jag säger bara köp era prylar var fan ni vill.
    Jag handlar mina på SP där dom är mycket trevliga.
    Om bommen eller fenan går sönder ring då för helvete Kina.
    Och besvära inte dom få butiker vi har på hemmaplan.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 18:56

Du svarade inte på frågan, var den för svår?(dem andra varorna från taiwan har också tullar)
    Jag behöver inte börja impotera för det finns det andra som sköter bra, tyvärr bara inte i sverige!
    Om man handlar till överpriser får man vara bra dum.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 19:58

eller huuuur!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2002 vid 20:16

Res och segla för pengarna istället för att sitta och väbta på vind i detta högtryck. Det är ända man gör en vindlös
    dag i Varberg är att gå i Shoppen, det suger efter några dagar!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 15:51

Ja du, borde kanske inte svara på ditt inlägg..Men du kan ju verkligen vara ovetande.
    Även om sakerna tillverkas i Taiwan så borde du kunna räkna ut att huvudfabrikanten i tex Tyskland lägger på en summa för utvecklingkostnader – reklam m.m till det priset säljer de sen till de svenska affärerna som sen måste som säkert 10 fler än jag har förklarat addera en marginal till.
    “Den anonyma företagsekonomen”

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2002 vid 18:48

Allt utvecklas inte i Tyskland , det borde du veta!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bojkotta svenska surfaffärer!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.