• bom fråga

Publicerad av anonym-anvandare på 9 december, 2004 vid 21:13

Tjenare,har en liten fråga angående bommen. Är det dumt köra bommen maxad? alltså på yttersta läget i förlängningen. Medför detta en ökad risk för att bommen knäcks eller är tillverkarna så smarta att dom har gjort den så man kan utnyttja alla hål i förlängnings saken.
    Om det har non betydelse för era svar är det en TecnoLimits bom, modell freewave/jack

Tacksam för svar!

robin svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    9 december, 2004 vid 21:24

Bomen blir mera svampig ju längre ut du kör hålen..speciellt på ALu bomar.
    Min carbon e jävligt styv längst ut, men klart styvare längre in..i jämnförelse med en ALu.

sen att min carbonbomshelvette har pajjat på lyttersa hålet, så jag måste tejpa ett o annat varv med silvertejp e ju en annan sak..-irreterad-
    går man o köper sej en fin o dyr bom så måste man tejpa wink.gif

• styret

Medlem
    9 december, 2004 vid 21:39

kör tills det brister!

• herodude

Medlem
    9 december, 2004 vid 22:07

hehe inte konstigt att den blir styv med silvertape.. laugh.gif haha men asso var det för sent att reklamera eller?

ne men jag tror inte det är någon fara, blir väll som rambo sa, lite “svampigare” men måtten ska vara tilltagna så det ska inte vara några problem, iofs är det kanske större risk än när du kör längst in, men jag tror inte det ska vara några problem…

• el_duderino

Medlem
    10 december, 2004 vid 17:08

Kan från egna efrarenheter säga att det är onödigt att köra boomen maxad, har själv böjt min alubom på det viset. Visst det går att böja tillbaks, men inte allt för många gånger innan den knäcks.. Så mitt råd blir att ha 10 cm eller nått tillgodo…
    Sen är det klart att det beror lite på hur du kör oxå, har du en agressiv stil så sliter det mer på prylarna, ligger du bara å meskör så är det väl skitsamma!’

– har inte surfat på en månad, var fan e vinden? –

• anonym-anvandare

Medlem
    11 december, 2004 vid 11:36

tja

Ta det lugnt med alu bommar. De håller inte om du förlänger för mycket. Hade alubommar de första två och ett halvt åren, knäckte 11 stycken. Satsar du fett och väger +80 finns inget alt till kolbommar tycker jag. Kör rätt brutalt; 8 master, två hängselar och två brädor knäckta på samma tid.
    Kör x9 nu, bästa bommen.

Kelso,in die welle

• robin

Medlem
    11 december, 2004 vid 12:30

Jag har kört på yttersta i säkert fem år nu med min 170-210 (?) Tecno Limits Alu-bom utan problem. Dessutom köpte jag den beggad, så den är äldre än så. Bra bom!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.