Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom -vad välja???

• Bom -vad välja???

Publicerad av draaaag_eller på 13 september, 2002 vid 08:05

Jag seglade av min bom (art x-bone) i förra blåsten. Har sett att bromma säljer billigt, men håller de verkligen??? Den var 154-206 lång. Kanske finns bättre alternativ…
    Jag studerar, så en full carbon får nog vänta.

Tills vidare får jag väl hoppas att det inte blåser fullt så mycket som utlovat, så jag kan dra ut med lite större grejer!

/Jonas

kele svarade 22 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2002 vid 10:10

Satsa på en gammal bom, typ knytmodell, dom e´långa & hållbara 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2002 vid 10:10

Satsa på en gammal bom, typ knytmodell, dom e´långa & hållbara 🙂

• tomtenissen

Medlem
    13 september, 2002 vid 11:50

Kör på en Tecno Limits, funkar hur bra som helst. Billiga är dom också. http://www.surfersworkshop.com.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2002 vid 12:23

Vad är det för en bom som Bromma säljer billigt? Svårt att svara på om de är Ok utan veta vilket märke/modell det gäller.

Det är rätt stor skillnad på bommar och bommar….

Vad ska du använda den till för segelstorlekar?

Du får ju förstås en väldigt massa olika svar från folk på vad som är bäst. Själv har jag använt techno limits, gun, neil pryde, north pc, north carbon, neil pryde reach, neil pryde carbon race, arrows utlimate carbon, arrows extreme och en billig local spirit alu den senaste åren.

Jag tyckte att North, Arrows och Neil prydes bommar var de klart bästa i det gänget. Gäler framförallt styvheten, som ju inte spelar så stor roll på korta bomlängder, men med stora segel kan man behöva rigga ner för att bommen är för mjuk…

Fiberspars frambeslag som sitter på NP tycker jag är marknadens bästa, men jag har sett de som anser att HPL eller Windsurfing hawaii är ännu bättre.