• Bomlängd?

Publicerad av mr-pink på 18 april, 2002 vid 18:55

hej.

Jag undrar om det går att köra på max bomlängd? Sitter nämligen och kollar på ett simmer zero med 2.15 i bom. Jag har en 165-215 bom men är lite tveksam till om det fungerar att köra med den på fullt utslag? Eller behöver man satsa på en större racebom för att matcha seglet?

/Robban

anonym-anvandare svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2002 vid 18:59

Det går nog alldeles utmärkt har själv ett zero5 och en Local spirit HD bom som jag borrat två extra hål i. Det har hålt i över ett år med en hel del frestylekrasher..

• mr-pink

Medlem
    18 april, 2002 vid 19:58

ok, det låter fint, jag menar klarar man sig utan att skaffa en extra bom så är det kalas.

men hur är det, den tappar inte i styvhet då? fast det är kanske marginellt..

• johan-g

Medlem
    18 april, 2002 vid 20:13

Är de Schyssta Local Spirit bommarna?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2002 vid 20:53

Har kört en Wavepro (max 190) på ett soul 6,2 med bom 1,87. Man behöver helt klart spänna till max om man är överriggad, och därför tror jag att man måste ha några cm tillgodo. Dessotom har bomen börjat bli lite skev efter hängselelandningar….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA