• the_novice

Medlem
    6 februari, 2005 vid 10:19

En bom som går 150-200 borde funka bra (finns även bommar med 150-210), sista decimetern av rangen brukar inte vara kul att använda….

• jakob_s

Medlem
    6 februari, 2005 vid 13:08

Det Finns ju även 140-200..
    Med 200 slipper du ha förlängningen på max.. och du klarar att rigga 148an med noll gap.
    satsa på Kol när du lix håller på..
    Vindsurfing.se’s Kaos 140-190 och gunsails Wave 140-200 kolisar har du för 2500:- resp 2700:-

Good luck..

• donpedro

Medlem
    6 februari, 2005 vid 16:32

Du kan ju med fördel köpa en som är 140 – 190. Men jag kör alla mina segel på samma bom och måste därför använda sissta hålet på förlängningen på bomen. Jag tycker inte det har varit något problem hittills, och det borde det heller inte vara tycker man eftersom det finns ett hål borde det vara gjort för att kunna användas. Om du ska köpa kol eller alu beror ju lite på budget och vad du skall ha den till. Jag kör på techno limits alu bom och den tycker jag är skönare än vissa kol bommar. Men som sagt en smak och budget fråga.

• _alexander

Medlem
    6 februari, 2005 vid 16:59

jag kör min 6,2 på yttersta hålet på min neilpryde x5 145-190 bom och det har inte vart några problem alls hittils, men kan inte säga heller att jag testa den särskilt hårt heller. beror väl på om du loopar och har dig eller bara kör rakt fram

• smygfot

Medlem
    6 februari, 2005 vid 19:58

Tack för alla bra svar! *gapar och sväljer*

/Jesper

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.