Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Bommar
-
@mackee 533908 wrote:
Klart du är snabbare med kol ,särskilt i byig vind och choppiga förhållande. et Det är ju som om man ändrade uthalet hela tiden när alun sviktar. Jag kan garantera att du blir kol ägare när du väl testat.:wink:
Jag hoppas du blir min “Kol-leverantör” snart och att det kolet är under mina fötter till våren. ! hör nog av mig i veckan! Jag måste börja lagom i den nya Carbontiden!!
-
Hänkö;534002 wrote:Jag hoppas du blir min “Kol-leverantör” snart och att det kolet är under mina fötter till våren. ! hör nog av mig i veckan! Jag måste börja lagom i den nya Carbontiden!!
Välkommen till 2000-talet:laugh:
-
Jag räknar med att posta 30+poster till GPSSS tack vare kol och aluminium i härlig symbios!!
-
Oscar;533967 wrote:Jag upplever inte Maui Sails alubom som speciellt top of the line. Visst, grymt frontbeslag och kvalitetskänsla men den är gjort av 2 alurör så den flexar betydligt mer än tex Aeron.
Jag står inför nyköp av bom och är för “snål för kol” (jag vill ha en styv alubom ca 165-220 med tunnare grepp. 28/29mm). Det är kanske självklart att en bom som t.ex Aeron som är utförd av ett heldraget rör är styvare än en bom som är utförd av två alurör. Men hur stor skillnad i styvhet/flex är det egentligen? Om man nu t.ex jämför en Aeron (heldragen) med t.ex en Chinook (två rör). Finns det något som talar mer för en “två-rörs”-bom? Kanske om man stukar ena bomröret går det att byta i.s.f att skaffa helt ny bom.
-
LarsD;533927 wrote:. Han är dessutom fostrad i Verkebäcks-vika, norra europas byigaste spot! 😉 !
Lucerna måste vara god tvåa!:wink:
-
Hua, Janne!
Du och kitarnas board shorts utanför neoprenet är definitivt i varsin ände på skalan:smile:!
Logga in för att svara.