Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom/mast: bättre infästning?

• Bom/mast: bättre infästning?

Publicerad av mrcohen på 20 mars, 2011 vid 08:49

Jag köpte en begagnad Drop shape mast med 75% kolfiber förra året. Dess yta är lite “halare” än min andra mast (Fiberspar 30%). Friktionen mot bommen är därför sämre. Detta gör att bommen (Local spirit alu-bom) ibland glider neråt när jag drar rigg med upphalstamp som jag fortfarande använder då och då. Jag vill inte bara öka spänningen i bommens infästning då det skulle kunna skada masten… Har någon haft liknande problem och hur har du då löst det?

stefanlindmark svarade 13 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    20 mars, 2011 vid 13:40

1: dra åt hårdare. Masten håller. Nackdel: är du stark nog att få bomj*veln att sitta bra så är du stark nog att få den att glida.

2: skaffa ett nytt bombeslag från Maui Sails.

• hakuna

Medlem
    23 mars, 2011 vid 13:38

3. Vattenstarta

• stefanlindmark

Medlem
    24 mars, 2011 vid 12:04

4. Öka friktionen. Limma på tunn gummiduk på bombeslagets anliggningsyta mot masten. Alternativt något klet som går att stryka ut tunt och blir gummiartat när det stelnat. Svart Sikaflex är dock inte så tåligt mot slitage.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom/mast: bättre infästning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.