Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › bomskydd
-
bomskydd
Publicerad av dude på 7 maj, 2001 vid 20:28hej.
är det nån som vet var det går att få tag på ett *snyggt* och *bra* bomskydd här i svedala?har ett riktigt sjyst bomskydd köpte i Tarifa i somras, ett vitt som annars är lika dant som NPs svarta med vita ringar längst fram. finns det kanske nåt annat som skyddar brädan också förutom att bara se snygga ut som en del andra…
tackar så mycket i förväg…
oscar svarade 23 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Tja
Har ett Pro limit bom skydd som jag tycker är ganska schysst. Är i vadderat tyg,
så det ser ju bättre ut än ett sånt där i neopren eller vad dom nu är gjorda av. Kolla in surfersworkshop.Mvh Stefan
-
men stickan, det finnd ju inte mer information om skyddet där inte… 🙁
-
Annars finns ju detta monster skydd… 🙂
kolla mer på: -
ok, sjyst! synd bara att inte utbud finns här uppe i stockholm där jag bor för jag vill gärna klämma på en sån här grej före jag köper en. jag är lite skeptisk till att just hållfastheten hjälper vid kastfall där ett sånt här bomskydd komprimeras rejält. vissa blir inte tjockare än ett par mm och de hjälper deffinitivt inte. nej jag tror jag har fastnat för det jag tjackade i Tarifa i somras …ser jag nån som använder ett sånt här MM-skydd o är bra på att motivera så är det väl en annan grej, hej. mvh o tack för svar /Niklas
-
Om du är rädd för kastfall skall du köpa en deviator….
Kör hårt!
/KP -
Pryde
Gäst9 maj, 2001 vid 10:47Ok nog är jag rädd om min nos, men är inte det här lite överdrivet (se bifogad bild)
Detta är hämtat från rec.winsurfing
-
Kolla bilden så förtstår du kanske…
Det är en plast sak som monteras under mastfoten för att hindra bommen från att slå ned i nosen. Jag har inte testat själv men de ser ut att funka, vanligt på uthyrningsbrädor… -
Jag vill oxå ha en devva!! Hörrni affärsnissar som läser detta -skaffa devva´s-fixa cash!
-
Hej JAG säljer DEVIATORN 399 kr.
0418 14109 mob 0709926972
Anders -
Har hört att det finns risk att deviatorn skadar brädan (trycks in i brädan då masten träffar)
-
MMs bomskydd är riktigt tjocka och fina. Har klämt och känt själv.
Logga in för att svara.