• Publicerad av homosapijens på 4 juli, 2004 vid 21:24

Hej! jag har funderingar på att åka och windsurfa på bonaire imellan september till och med november i höst. Någon som har erfarenhet av surfingen där. Eventuella andra tips motages tacksamt!!

Jens och vänner

jacob-holmqvist svarade 20 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jacob-holmqvist

Medlem
    5 juli, 2004 vid 11:02

Tyvärr är det inte säsong för vindsurfing riktigt under den säsongen, vinden börjar väl komma i nov-dec och fortsätter till augusti (taskig tajming för din del, alltså). Ska själv dit i fyra månader under vintern. Därför har jag läst på lite (läs hälften av min tid på jobbet) och undrar du något kanske jag kan svara.
    Närmaste fungerande spot under den perioden blir nog Jericoacora i Brasilien. Längre norrut i Karibien är det orkansäsong med regn och mer instabilt väder. Bonaire ligger dock utanför orkanbältet och kan nog gen en del surf i vilket fall som helst – typ 50% eller så, tror jag.
    Kolla http://www.infobonaire.com, där finns länkar till de två surfcentren som i sin tur har lite statistik.
    Jacob

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.