-
bonaire
Hej! jag har funderingar på att åka och windsurfa på bonaire imellan september till och med november i höst. Någon som har erfarenhet av surfingen där. Eventuella andra tips motages tacksamt!!
Jens och vänner
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › bonaire
Hej! jag har funderingar på att åka och windsurfa på bonaire imellan september till och med november i höst. Någon som har erfarenhet av surfingen där. Eventuella andra tips motages tacksamt!!
Jens och vänner
Tyvärr är det inte säsong för vindsurfing riktigt under den säsongen, vinden börjar väl komma i nov-dec och fortsätter till augusti (taskig tajming för din del, alltså). Ska själv dit i fyra månader under vintern. Därför har jag läst på lite (läs hälften av min tid på jobbet) och undrar du något kanske jag kan svara.
Närmaste fungerande spot under den perioden blir nog Jericoacora i Brasilien. Längre norrut i Karibien är det orkansäsong med regn och mer instabilt väder. Bonaire ligger dock utanför orkanbältet och kan nog gen en del surf i vilket fall som helst – typ 50% eller så, tror jag.
Kolla http://www.infobonaire.com, där finns länkar till de två surfcentren som i sin tur har lite statistik.
Jacob
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › bonaire
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.