Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

• skejtar_henke

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 08:35
    ZIIK;564989 wrote:
    Har ett par O’brien ION 11 jag skulle kunna passa vidare. funkar på mina 45-46or.

Säljer helst med en wakestek också… 😉
    både stek och stövlar är -08…
    Men säljer löst till rätt peng eller personlighet.

haha

hmmm kan var intresserad av bindningara och eventuellt brädan med. 😉

• hengo

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 08:43

Kör på LF synergy både till kite och wakebrädan. Största fördelen med dom är att dom är sjukt lätta att komma i, samtidigt så kan man spänna åt dom såpass hårt att man inte behöver oroa sig för att lossna. Hälen är fixerad hela tiden. Ungefär lika mjuk som escalade -08 men betydligt lättare och enormt mycket lättare att komma i.

De flesta wakebindningar funkar nog bra, problemet kan bli att en del kräver ebtydligt fler händer och längre tid för att komma i (och ur..)

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 09:44

En annan fördel med Synergy (och många andra 09-bindningar) är att de har 6 tums basplatta så de passar utan allt för mycket mekaniska ingrepp direkt på kitebrädans inserts.

• gadget

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 11:12

Kolla med Jonishschschs.
    Han sålde ju Slingshot-bindningar.
    Själv tycker jag att det är för tungt.

• casper

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 13:49

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/23413/cat/500

Special price for you my friend!
    Men dom kanske är för små, tror du har lite större fötter än mig.
    Tobbe fick inte på sig dom, stora fötter stora skor 🙂

• pepa

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 15:54
  • pepa

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 15:58

Det där med att det krävs två händer och full koncentration att ta på tycker inte jag spelar någon som helst roll. Jag launchar kiten, går ut i vattnet och lägger den på vattenytan klockan 9/3 i hp-leashen och skickar på bootsen bara. Har funkat klockers varje gång.

Btw kan jag Å DET VARMASTE rekommendera Ronix till er som vill ha full support-bindningar. Ställde om min stance häromdagen och drog på mig brädan för att känna om den var okej. Slutade med att jag satt med brädan på och kollade tv i en timme för att det var skönare för fötterna än utan bindningar.

• hengo

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 17:42
    sourra;565020 wrote:
    En annan fördel med Synergy (och många andra 09-bindningar) är att de har 6 tums basplatta så de passar utan allt för mycket mekaniska ingrepp direkt på kitebrädans inserts.

Det är sant, men det är också en nackdel. Blir lite problems när man ska använda de på sin wakeboard..

Pepä, de e så det ska va! Måste få testa dina när vi ses nästa gång, kanske i vinter weller så !

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 17:49

Men om man har en wake av samma årgång så är det väl ok?

• hengo

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 17:50

hmm jo de stämmer säkert

• dadil

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 22:30

nej det stämmer tyvärr inte.
    synergie har inte 6″ utan 6,5″, passar inte wakeboards utan byte av platta eller eget moddande.

wakeboards har 8″ , 7″ , eller 6″ och detta funkar att kombinera men man kan inte anv alla stancealternativ, eftersom kitegrejer ofta har en extra 1/2″ så passar de inte utan ingrepp.

http://www.evogear.com/info/helpcenter/555.aspx

dock är det inte så svårt att fixa till så grejerna passar…

nästa år ska tydligen de flesta både kite och wake ha 6″ så då är allt som en flaska rom.

• hengo

Medlem
    9 augusti, 2009 vid 23:48

Undra vem den smarta snubben var som kläckte idén att man ska ha 6,5 istället för 6.

• gh0st

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 08:20

mmm, jag har tänkt precis samma sak..

• skanepaul

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 10:56
    Pepä;565073 wrote:
    Det där med att det krävs två händer och full koncentration att ta på tycker inte jag spelar någon som helst roll. Jag launchar kiten, går ut i vattnet och lägger den på vattenytan klockan 9/3 i hp-leashen och skickar på bootsen bara. Har funkat klockers varje gång.

Btw kan jag Å DET VARMASTE rekommendera Ronix till er som vill ha full support-bindningar. Ställde om min stance häromdagen och drog på mig brädan för att känna om den var okej. Slutade med att jag satt med brädan på och kollade tv i en timme för att det var skönare för fötterna än utan bindningar.

Du har Cell va? Jag funderar själv på en One, har du provat den?

• curry

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 10:59

6,5″ är vad de flesta kitetillverkarna har och detta kommer från vindsurfing…men som Don säger verkar det som att 6″ blir något så när en standard 2010 på kite- och wakeprylar.

men fram till 2009 tror jag att det har varit så här:
    Wake: 8″
    Kite: 6″-6,5″
    vindsurf: 6,5″

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.