Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

• dadil

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 12:17

sweet, så mina synergy passar på vindsurfingbrädor! wakestyle vindsurfing är det nya oldschool.

• neven

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 12:21
    curry;565238 wrote:
    6,5″ är vad de flesta kitetillverkarna har och detta kommer från vindsurfing…men som Don säger verkar det som att 6″ blir något så när en standard 2010 på kite- och wakeprylar.

men fram till 2009 tror jag att det har varit så här:
    Wake: 8″
    Kite: 6″-6,5″
    vindsurf: 6,5″

Fast för wakebrädorna är det olika för olika märken. Allting står på den länken som postades tidigare.

För LF-wake gäller 2009-2010 6″, för 2008 7″ och för 2007 8″. För LF kitebrädor var 2009 6,5″ och som jag förstår det skall 2010 vara 6″.

Ett jäkla meck att inte alla har samma iaf…

• trumpeten

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 12:29

Det är ju meningen, då måste folk köpa fler bindningar till sina kite respektive wake brädor. Om jag hade haft ett märke (om 2år) hade jag lätt också tillverkat sjuka standarder för att mjölka folk på pengar

• haze

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 12:38

Typ som snowboard…

• pepa

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 14:45
    SkånePaul;565236 wrote:
    Du har Cell va? Jag funderar själv på en One, har du provat den?

Jag har One 08. Köp den eller 09, nu.

• skanepaul

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 19:26

I am, gött när man har leverantörer på jobb som har Ronix! 🙂 🙂

Någon som vill ha ett Par Ronix Divide 07 billigt? stl.41-45

• skotten

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 19:31

yeaaah moonboots!! ahh hell.. look what I just found halfway through this post.. just when you thought the cabrinha guys couldnt be anymore of non-hetrosexuals..

I didnt say gay
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=P7_mqXe7CmY”]YouTube – Le foilboard, cousin du kitesurf pour voler sur l’eau[/ame]

• kitelife

Medlem
    10 augusti, 2009 vid 23:41
    Pepä;565296 wrote:
    Jag har One 08. Köp den eller 09, nu.

E det dom på bilden? one alltså… för det var nog sånna jag tror jag ville ha 😀 snygga e dom (och bilden mee )

• pepa

Medlem
    11 augusti, 2009 vid 04:29

Jepp de på bilden.

• erika

Medlem
    11 augusti, 2009 vid 10:14

Kolla in http://skimarine.se/ och deras online katalog, där finns 5 olika modeller av Ronix bindingar. Jag kör Rise, tjejmodellen, (killar kolla på One eller Cell) dom väger otroligt lite! Ronix är en av dom lättaste på markanden och det är för mig den vikigaste faktorn, stor skillnad mot dom bindningar jag körde förra året.

• happyfish

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 14:27

När vi ändå är inne på ämnet bindningar. Har faktiskt köpt ett par LF Union lite lite vinst och förlust. Tänkte att man i vilket fall kanske kan köra lite wake med en cab. custom+boots.

Många av er som kör med stövlarna på berättar hur bra och framförallt rätt det är. Jag undrar lite, vilka är de största nackdelarna och hur är det med säkerhet, glider man ur eller har jag att se fram emot en ny typ av skador pga boots?

Ser ni något problem i att sno in sig eller få problem efter en krash pga av att man sitter fast i brädan? Brukar ni ta er loss om det händer något eller det är bar att få draken i luften och köra vidare?

Nyfiken!
    //Tobias – stövelnybörjare

• sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:29

Well… Du kommer ju allt som oftast krascha hårdare eftersom brädan inte lossnar (om du inte kraschar jättehårt) och det är ju det som gör att man åka på skador som är mer ovanliga än med en vanlig bräda. Det gäller framför allt kraschar där brädan skär ned i vattnet men även hårda landningar när man annars skulle kunna sparka av sig brädan om djupet tillåter. När man väl kraschat kan det vara lite meck att vrida sig rätt ibland men det får man snabbt ordning på. Bootsen brukar bara åka av när det är kass vind så man måste köra lite walk of shame, men jag brukar som regel skite i det helt och hållet då. Typ så.

• pepa

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:42
    sourra;566600 wrote:
    Det gäller framför allt kraschar där brädan skär ned i vattnet men även hårda landningar när man annars skulle kunna sparka av sig brädan om djupet tillåter.

W00t Johan? Käkar du för mycket värktabletter? Det är ju då bindningarna kommer till sin fulla rätt och man STOMPPPPPAR skiten! 😀

• sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:45

Helt rätt – så länge inte smalbenet spräcks så är det stomp som gäller.

• pepa

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:52

Hehe ja just det ja.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.