Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

• mjersen

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:56

jag körde boots idag för första gången på 5011år. escaldes o recoil comp! NAJS!

• pepa

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:59

Ja vesst e det fint med mörkerkörning, gött Martin!

• happyfish

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 08:55

Misstänkte ju nästan det, en smal väg med mer smärta. Det får testas lite i vart fall.

• above_the_law

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 22:33

Tjenare Erika,
    hoppas du mår fint!
    Fråga: Kräver Ronix-bootsen vanligen att man moddar hålen för skruvarna (bottenplattan) eller på brädan? Min ena bräda har ju i o f s extra inserts, men man vet ju inte på nästa bräda man vill ha och är ju bra att veta när bootsen kostar nästan lika mycket som en bräda;-)…

Lycka till på nästa tävling!

erika;565542 wrote:
    Kolla in http://skimarine.se/ och deras online katalog, där finns 5 olika modeller av Ronix bindingar. Jag kör Rise, tjejmodellen, (killar kolla på One eller Cell) dom väger otroligt lite! Ronix är en av dom lättaste på markanden och det är för mig den vikigaste faktorn, stor skillnad mot dom bindningar jag körde förra året.
  • sourra

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 01:34
    happyfish;566780 wrote:
    Misstänkte ju nästan det, en smal väg med mer smärta. Det får testas lite i vart fall.

Det är antingen den smala smärtsamma vägen till ära eller den breda vägen som till helvetet bär.

• pepa

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 06:21

Ooooord!

• neven

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:10
    sourra;567015 wrote:
    Det är antingen den smala smärtsamma vägen till ära eller den breda vägen som till helvetet bär.

Haha, så är det! Vi har upplevt den där smärtsamma delen iaf. När kommer äran tro…?

• sourra

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 15:15
    Pepä;566610 wrote:
    W00t Johan? Käkar du för mycket värktabletter? Det är ju då bindningarna kommer till sin fulla rätt och man STOMPPPPPAR skiten! 😀

Apropå stomp…

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=UQn8FGX2i-g&feature=related”]YouTube – The Biggest Gap Ever[/ame]
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=RYSUOm0u11w&feature=rec-HM-r2″]YouTube – The Greatest Ollies Ever[/ame]

• erika

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 09:07

Tja Nicco!!!!
    jo, de e bra! Hoppas ni fått många fler grymma dagar på näset!!! Mina Ronix passade utan mod på min Balance bräda (wearebalance.org), det var bara att skruva på! Mätte och det är ca.15,5cm på mina Rise. Ring Skimarine och fråga när det gäller måtten på dom andra modellerna, Tel: 08-711 08 40

• erika

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:57

frågade davie blair o han sa att han gillar modellen ONE bäst av dom för killarna från Ronix, lätta att ta på sig o sjukt lätt vikt.. http://www.skimarine.se

• sourra

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 21:15

4500 spänn för ett par boots är fan inte gratis…

• sourra

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 21:17
  • pepa

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 23:19

Ronix e gubbnajs men fan va dyrt det e. Bara att köpa ett år gamla hela tiden.

• skanepaul

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 12:54
    Pepä;568162 wrote:
    Ronix e gubbnajs men fan va dyrt det e. Bara att köpa ett år gamla hela tiden.

Tur man är i rätt bransch… 🙂

• sourra

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:07

Hur funkar boots med CT på vintern? Håller de värmen så pass att man kan köra utan att få amputera fossingarna?

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.