• Boracay

Publicerad av kiteraj på 6 september, 2007 vid 22:16

Tja, undrar om någon här varit i Borocay? Ligger i philippinerna och verkar vara grymt bra ställe, hört att det blåser mellan 20-30 med en reef några hundra meter från kusten som förhindrar stora vågor. Funderar på att dra dit en månad ir två innan/efter jul o undrar om någon här har varit där =)? Berätta gärna om vad ni tyckte

p.s. Vad finns det för andra bra kitesurfing spots med säker (o stark) vind?? Förutom egypten

manko svarade 15 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • ristarpen

Medlem
    12 september, 2007 vid 16:29

Tjena jag va på boracay i februari det va riktigt bra.. mycket kitesurfare men vi har ju en egen strand vinden varierade lite men för det mesta så körde jag med 12 an bow 7-12 ms. revet ligger ca 300 meter utanför stranden så att det är inga stora vågor där man kör.. jäkligt bra ställe tycket jag och jag ska dit igen. erik

• ristarpen

Medlem
    12 september, 2007 vid 18:01

här är några bilder från boracay den ena är från flyget,

• larssa

Medlem
    18 oktober, 2007 vid 21:14

Vad kostar det att leva/bo där?
    Är det vågor ute på revet och isf hur stora?

• ristarpen

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 11:05

jag bodde i en bunge för ca 100 kr per natt.. det gick inga stora vågor ´när jag va där men det finns ett ställe som har riktiga surf vågor 2 timmar med bil från manilla. på ostkusten.

• above_the_law

Medlem
    2 april, 2008 vid 11:26
    ristarpen;423211 wrote:
    jag bodde i en bunge för ca 100 kr per natt.. det gick inga stora vågor ´när jag va där men det finns ett ställe som har riktiga surf vågor 2 timmar med bil från manilla. på ostkusten.

Vågspot nr 1: Siargao “Cloud 9”
    googla för fn…:smile:

• manko

Medlem
    27 december, 2008 vid 10:54

Någon som vet hur mycket det kostar att hyra grejer på boracay? Tänkte främst på bräda. Drar och backpackar nästa månad och kommer stanna två veckor på boracay.

• ristarpen

Medlem
    29 december, 2008 vid 16:36

Vet inte vad det kostar att hyra bara bräda men komplett utrustning kostade 300 kr för en hel dag när jag va där 2007.

• manko

Medlem
    30 december, 2008 vid 12:21
    ristarpen;523151 wrote:
    Vet inte vad det kostar att hyra bara bräda men komplett utrustning kostade 300 kr för en hel dag när jag va där 2007.

Perfekt. Tack för infon.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.