Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Boracay?
-
Boracay?
Publicerad av eklov på 30 april, 2009 vid 22:21Någon som varit på Boracay? Om ja, var de nice?
Tack på förhand!
/löv1
eklov svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Tyckte det var sådär. Vi hade bra med vind, men det finns bara plattvatten (nästan platt iaf, typ Klagshamn om du kört där) och ön är väldigt liten. Västra sidan handlar bara om turism och har således tre gånger så höga priser på det mesta jämfört med övriga Filippinerna. Det är dock en väldigt vacker och lång strand men lite för turistbefolkad för min smak. Östra sidan handlar bara om kite och vindsurf och är lite mer chill, både med priser och mood. Det finns lite nattliv och maten är helt okej, men mer än 2-3 veckor tror jag inte man orkar hålla sig underhållen om man inte är sjukt inne på att sätta nya trick eller nåe sånt.
Ja, det var nice, men det finns najsare ställen! My 2 cent.
-
Jag och Peps bloggade lite från Boracay, den finns nog kvar.
piesdescalzos.blogg.se
Jag gillade det, men man ska inte stanna för länge.
/Sanna
-
Håller med Pepä om priserna och ”plattvattnet” men när det gäller priserna så ska man ta i beaktning att det fortfarande är mer än hälften så dyrt som exp Egypten, dom rep mfl.
Lunch kan du äta från 50php, dvs med den dåliga kronan så blir det 9kr… om du ska äta på stranden och inte 250m därifrån som jag nu tog som exp så får du betala det dubbla dvs 18kr, dricka inte inkluderat.
Själv så ser jag mest fördelar med att det finns en ”turist-sida”, där finns välsorterade apotek, flera mycket bra och ”dyra” restauranger, många bankomater flera stora mataffärer mm.Själva stranden blir vid högvatten ganska smal så det kan vara ganska tight att landa och starta, förutom den 1/3 längst söder ut som alltid är bred och fin.
Vi va där en månad och hade vind alla dagar utom 2, helt ok.
Som vanligt är det mycket folk just vid stranden som ska stila men en bit utanför eller längst söder ut där det inte finns några kitecenter kan man åka helt själv.
Boende är väll det som är dyrast eftersom det råder brist på hotell på Boracay.
Vi degade typ 350kr natten men då ingick frukost för 2, right by the beach.Är det just Boracay du är sugen på för det finns ju flera ställen i the Phils.
-
Tack för tipsen, perfekt med bloggen Sanna!
Jag är ute efter följande: sol, vita stränder, svajande palmer, turkost vatten samt 10m/s i november månad. tips?
Logga in för att svara.