Siargao har den bästa vågsurfing som jag upplevt, näst efter Indonesien men är som sagt som Bali var på 50-talet. Eric´s at the Beach är bästa stället att bo på. Kitesurfingen är mer inriktad på våg-kite! Naturen är fantastisk! OBS! Ska ni dit så är det enklare att åka direkt dit från Manilla först och sedan till Boracay via Sebu. OBS! Tag med cash för det kan vara svårt att få tag på bank!
Men, kitesurfingen är bättre på Boracay! Där blåser det i princip alltid:-)! Jag hade inte med mig större kite än 12:a bow då. Perfekt att bo på Blue Mango. Mycket mysigt, billigt, dykcenter, engelsktalande fd Hawaiianer som ägare och right on the beach. Kolla deras hemsida (sök på google). Hälsa från Nicco. Brukar även bo en kiteinstruktör som heter Mars där. Vid den tiden på året så tror jag att bästa kitingen är på andra sidan ön där det är väldigt långgrunt och fint. Ön är dock väldigt liten så det är inga problem att bo på Whitebeach (det är där allt händer ´men Blue Mango ligger ändå lugnt och mysigt). OBS! Boat Station 3!!! Här är inga problem med att ta ut pengar på Turistcentret!!! OBS, obs obs! Ni måste ta väl hand om vår snälla vakthund “Mango” på BlueMango….så go! (se bilder)
Ha så himla underbart och kör hårt! Är allt lite avis, men jag drar i alla fall till Mauritius över Nyår. Grym Kiting och surf där också:wink:
/Nicco