Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

• lelleee

Medlem
    19 november, 2010 vid 12:36

å enna kicker å slider

• macgiver

Medlem
    25 november, 2010 vid 15:52

Jag är kvar till på Boracay till den 30 januari.
    Funderar själv på om man ska ta med 14m2 eller en bräda extra?
    12m2 +9m2 är redan nerpackade.

• wakenils

Medlem
    29 november, 2010 vid 20:03

nu är man kittad!! men det var satans kallt att åka till jobbet idag…

• majoon

Medlem
    30 november, 2010 vid 11:21

tjena boys and girls!

jag o en polare plus hans tjej kommer ner i början av januari…sen stannar jag till slutet av mars (de andra till mitten av feb) så antar att vi kommer se några av er där nere =)

när drar du ner nils? såg att du har en TM700…har själv köpt SD600an som e typ likadan fast en strippad modell…har du testat dykhuset till din o var de bra? rekomenderas du att man köper vidvinkelobjektiv till den?

mvh
    Martin

• wakenils

Medlem
    30 november, 2010 vid 13:16

tjena Martin

jag sticker 29december, först nån vecka i kabeln vid cwc och sen till boracay, antar att det blir en del seco då

har precis köpt tm700, knappt testat den, så jag kan inte säga så mycket än så länge, lite besviken på viewfindern men tror den kommer till pass när solen tittar fram, annars ser ju sd600 fin ut!

fisheyet jag köpte är tvådelat, ihopsatt fick det inte plats i vattenhuset, plockar man isär det och fulmonterar får det plats och blir mer vidvinkel men då kom husets ring med i bild
    tror det kan komma till användning med lite vidvinkel och dubbel zoom ibland, o så blev ett gäng filter och extrabatteri när ändå kamerabudgeten spårat helt…

skaffade vattenhuset mest för att kunna stå i vattnet utan att skvätta ner kameran, inte för att dyka, det var inte så dyrt heller så litar väl inte helt på det men verkar ganska smidigt

• windyboy

Medlem
    8 december, 2010 vid 12:22

Då var det det här med boende. Finns det lägenheter kvar där Oskar Rydén mfl. ska husera? Hade varit kul att bo på samma ställe. Vi behöver ett boende för två personer 9-16 jan samt ett boende för två 9-31 jan.

Hur räknas de 21 dagarna man får vara där utan visum. Är det 21 dygn eller 21 faktiska dagar som man befinner sig i landet. Jag kommer vara där 21 eller 22 dagar beroende på hur man räknar dagarna. Jag tycker att 21 dygn är helt givet men det är ju irriterande om det är på något annan sätt.

• windyboy

Medlem
    8 december, 2010 vid 12:32

Jag löste räknegåtan genom att google lite och det får enligt tillförlitliga källor anses klarlagt att det är 21 dygn.
    Om du ska stanna 21 dagar är det alltså exvis. tis-tis 21 dagar senare (osv.) som gäller för att göra det enkelt.

• atte

Medlem
    8 december, 2010 vid 12:36
    Windyboy;641701 wrote:
    Då var det det här med boende. Finns det lägenheter kvar där Oskar Rydén mfl. ska husera? Hade varit kul att bo på samma ställe. Vi behöver ett boende för två personer 9-16 jan samt ett boende för två 9-31 jan.

I Januari finns det inte boende varken där Oskar eller där Jesper och brudarna bor.

kan kolla ett stenkast från där Jesper bor. drar ett pm när jag får svar därifrån.

/Atte

• majoon

Medlem
    8 december, 2010 vid 13:29

najs ja inte e de billiga prylar de där inte o finns ju sjukligt me extra lull lull man kan köpa oxå…själv har jag ett dykhus till systemkameran…tänkte man kunde försöka pilla in videokameran där om de nu inte blir för meckigt…

antar att man stöter på varann där nere iallfall 🙂

• nick

Medlem
    14 december, 2010 vid 12:11

Hallå!

Ni som ska åka/har åkt till Philippinerna; vilka flyger ni med och vad kostar det att ta med kiteprylarna?

Jag har själv tidigare flygit med Qatar och Malaysia Air och har då lyckats slippa betala extra med fake golfbagar. Men det blir svårare o svårare att luras så jag tänkte betala för mig nästa gång.
    Så vad betalar ni och vad är det för viktgräns på prylarna?

• windyboy

Medlem
    14 december, 2010 vid 12:23
    Nick;642108 wrote:
    Hallå!

Ni som ska åka/har åkt till Philippinerna; vilka flyger ni med och vad kostar det att ta med kiteprylarna?

Jag har själv tidigare flygit med Qatar och Malaysia Air och har då lyckats slippa betala extra med fake golfbagar. Men det blir svårare o svårare att luras så jag tänkte betala för mig nästa gång.
    Så vad betalar ni och vad är det för viktgräns på prylarna?

Jag flyger med KLM och det kostar inget att ta med en kitebag som som väger upp till 23 kg som standard bagage. Dessutom får man utöver det ta med en golfbag på max 15 kg gratis men då får det endast vara golfgrejer.

• nick

Medlem
    14 december, 2010 vid 12:33
    Windyboy;642110 wrote:
    Jag flyger med KLM och det kostar inget att ta med en kitebag som som väger upp till 23 kg som standard bagage. Dessutom får man utöver det ta med en golfbag på max 15 kg gratis men då får det endast vara golfgrejer.

Men har du inget vanligt bagage?
    Som jag fattade det när jag läste på KLM’s websida så var det max 23 kg allt inkluderat (utom handbagage då’rå). Har man mer än 23 kg så kostar det extra, och extra kilo brukar inte vara billiga. Thai airways skulle ha ca 3000 kr för 8 kg (enkel väg) när jag nyligen flög hem från Bangkok, men jag lyckades pruta ner det till 1000:-

• windyboy

Medlem
    14 december, 2010 vid 16:08

Nej, jag får klara mig med en bräda och två kites m.m. Hoppas på att få plats med lite kläder mm i handbagaget. En variant vore och packa i en golfbag för att ta med lite mer utan extra kostnad. Det kanske är lite för naivt att tro att 23 kg är tillräckligt för kitegrejerna? Skulle det inte gå får jag ordna en golfbag och då kan jag ta 15 kg till i den. Kollar de verkligen att golfbagen innehåller golfklubbor?

• nick

Medlem
    14 december, 2010 vid 20:50

Har du bara 1 bräda o 2 kites så klarar du dig under 23 kg om du inte har en alltför tung resekitebag. Nu senast så hade vi 3 kiter (med kitebagar), 1 bom, 1 bräda o 2 selar och det vägde 27 kg i en ganska lätt resekitebag.

Golfbagar vet jag att de kollar på Hawaii i alla fall. Men jag har hört att folk har kommit undan med det ändå ifall de haft 1 golfklubba i bagen. 😀 Men det står ju oftast utryckligen att en golfbag endast får innehålla golfprylar. Inte kul om de tvingar en att betala för 15 kg övervikt. Ca 300 kr/kg riskerar man då att få pröjsa – enkel väg.

Annars är det nog lämpligt att proppa i så mycket man kan i handbagaget. Så länge det inte är för stort så har jag aldrig hört om att de vägt handbagaget. Ska man ha med sig sina kitebagar så kan man använda en sån som handbagage så sparar man in dryga kilot. Tjejen o jag tog varsin när vi reste i våras. Men nu senast hoppade vi det då Core’s kitebagar var så usla att bära tungt i så vi fick ont i nacken båda två…

Och glöm inte bort att packa ner solkräm. Det är hårdvaluta på Boracay. Man hittar nästan bara spf 30 och högre och då gärna med “whitening” som bleker huden. Dyrt är det oxå…

• majoon

Medlem
    15 december, 2010 vid 21:02

när jag ringde klm o kolla fick man ha 23 kg i incheckad väska…tror de var runt 12 kg i handbagage (tror även att dator o kamera låg utöver detta)…

vill man ha med mer så kosta det 50 euro enkel väg så inte så farligt…

för övrigt är väl klm det enda som flyger med 1 stopp….övriga måste man nog göra 2 mellanlandningar….

Sida 3 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.