Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Boracay top 5 i världen
-
Atte: Grym beskrivning av Boracay. Jag har varit där 4 ggr nu och det är än så länge favoritstället i den här världen! :cool2:
Fick precis för en minut sedan svar från bossen att det är grönt med semester, så bara cheyen får ledigt oxå så åker vi ner i mars/april. Är du kvar då?
Några andra härifrån som planerar att vara där så pass sent på säsongen?Seco island verkar grymt. Såg en polares (Zero – Priidu) film därifrån och det måste ju upplevas. Men du åker inte dit med din båt va?
En downwinder till ön bredvid verkar oxå skoj. Förra året körde de till någon strand (minns ej vilken) vid Caticlan och tog båten tillbaka till Boracay.Efter att ha synat KLM lite närmare så ser det ut som det klart bästa alternativet. 23 kg baggage + 12 kg handbaggage + kamera eller laptop är ju klockers! Cheyen o jag kan ju tillsammans få med oss 2 brädor, 4 kiter, 2 bommar, 2 selar, laptop, systemkamera + 1 par kalsonger utan problem. :laugh:
WOOHOOOOO – Boracay!!!
-
Kara atte!
eftersom du verkar vara en san vis herre sa tankte jag stalla dig nagra fragor.
Satsar pa att komma ner till boracay den 7 jan, befinner mig just nu pa bali och tar da flyget till manilla for att sedan flyga till boracay med cebu airlines. Blir lite knapp pa deras hemsida…Som jag forstar det far man bara ha med sig 10 kg i bagage och 5 kg i Handbagage. Och jag hittar ingen information om vad som galler med surfbrador. Om du vet nagot om detta vore det oerhort uppskattat att fa lite tips pa vad som galler. 10 kg resp 5 kg ar namligen pa tok for lite.tack pa forhand!
-
Jag har flugit med Cebu Pacific Air. Man måste betala för incheckat baggage överstigande 10 kg alt. 15 kg beroende på flight. Jag kommer inte ihåg hur många pickadoller det kostar per kg, men det är småpengar det handlar om.
Edit: hittade det här: http://www.cebupacificair.com/flights-and-fares/fee-summary.html Det kostar alltså 120 pickadoller/kg vilket är ca 19 spänn.
-
peaceriich: du har redan fått svar men det är 120php per extra kilo om du väljer att checka in det. Har du gott om tid i Manila och skitmycket grejor med dig så ta en taxi till cargo terminalen där kostar det 60php kilot och grejorna kommer oftast med samma plan.
Nick: KLM har just nu bästa extravikts dealen, över 23 kilo pröjsar du ca 500kr för ytterligare 23 kilo, enkelt.
Stranden som ni kiteade till heter Union beach och ligger bredvid flygplatsen det är 3km dit från Bulabog.
I mars/april är det bara eliten kvar här…. och jag är här oxå.Solskyddsfaktor finns det gott om och även utan withening kostar gör det dock typ 80-100kr flaskan men det gör det väll i Sverige oxå?
Ang Seco island så funderar jag på att dra ihop ett svensk gäng i slutet på januari ska kolla med lite folk här hur många vi måste vara för att dom ska ta oss dit. Vet att det kostar minst 1600kr för två nätter på seco inkl mat och transport. Jag har redan några namn klara så det blir säkert en resa dit. Återkommer om detta
Peace.
-
Är på Phuket. Måste på visumresa om 30 dagar. Manilla sedan Boracay kanske. Nån som åkt från Thailand till Boracay? Hur tar man sig? Borde ju gå att komma undan billigt.
-
Duvan;642339 wrote:Är på Phuket. Måste på visumresa om 30 dagar. Manilla sedan Boracay kanske. Nån som åkt från Thailand till Boracay? Hur tar man sig? Borde ju gå att komma undan billigt.
http://www.cebupacificair.com Bankok – Manila för 1000-1500kr Sedan samma bolag till Caticlan.
-
för er som inte är ekonomiskt oberoende;)
http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/asien/filippinerna/article8277262.ab -
Hej
Jag o tjejen drar ner före nyår och blir kvar på Boracay till 20Jan
Har nu följt Windgurus vindprognoser de senaste veckorna och undrar
om det verkligen blåser “så lite” som WG utger… ( många dagar med 4-7 ms)Så, är det värt att plocka med sig Zephyr17 + Catalyst 10-an?
(Funderade först på ett lätt/mindre bagage med bara 10-an + 1 el 2 brädor)Flyger m Southern China Airlines / Air France vilka bägge har
baggage limit: 1 x 23kg max 158cm + handbaggage 12kgsncks/ Sebastian
-
Bassebus;642401 wrote:Hej
Jag o tjejen drar ner före nyår och blir kvar på Boracay till 20Jan
Har nu följt Windgurus vindprognoser de senaste veckorna och undrar
om det verkligen blåser “så lite” som WG utger… ( många dagar med 4-7 ms)Så, är det värt att plocka med sig Zephyr17 + Catalyst 10-an?
(Funderade först på ett lätt/mindre bagage med bara 10-an + 1 el 2 brädor)Flyger m Southern China Airlines / Air France vilka bägge har
baggage limit: 1 x 23kg max 158cm + handbaggage 12kgsncks/ Sebastian
WG stämmer fast när den har visat 6-7m/s så har det varit 8-10 vissa dagar men annars så är WG korekt, senaste 4-5 dagarna har det inte varit så mycket kite, kickade igång idag igen. Återkom för rapport innan ni drar.
Är du här 1 månad så får du räkna med 4-5 dagar som du behöver en stor kite och lika många dagar som du behöver en liten kite annars är det 10-12kvm som gäller.
-
Kul med en så aktiv tråd om Boracay! Jag åker till Filippinerna 15-31 jan och tänkte börja med lite dykning/valhajspotting i Donsol och sedan åtminstone en vecka kite på Bulagog. Planen just nu är att stoppa ner min 13-kite i standardbagaget och sedan hyra bräda på plats, det är ju den som kan fastna i kinkig incheckning. Antar att det funkar bra att hyra? 9:an tänkte jag lämna hemma, och hyra på plats ifall 13 blir för stort. Tar gärna emot input på den idén. Man vill ju inte stå där utan grejor…:smile:
Eftersom jag är borta så kort tänkte jag bo hyggligt (dock hellre skönt häng&enkelt än fräscht&trist), har någon tips på bra ställe för iaf <300 SEK per natt? Är det en bra idé att boka i förhand om det nu är hyfsat tryck? Verkar ju dock ha prickat in en bra tid mellan nyår och Chinese new year (runt 3 feb vad jag förstått)...
Tacksam för input! Låter som det kan bli hur kul som helst!
-
olofh;642990 wrote:Kul med en så aktiv tråd om Boracay! Jag åker till Filippinerna 15-31 jan och tänkte börja med lite dykning/valhajspotting i Donsol och sedan åtminstone en vecka kite på Bulagog. Planen just nu är att stoppa ner min 13-kite i standardbagaget och sedan hyra bräda på plats, det är ju den som kan fastna i kinkig incheckning. Antar att det funkar bra att hyra? 9:an tänkte jag lämna hemma, och hyra på plats ifall 13 blir för stort. Tar gärna emot input på den idén. Man vill ju inte stå där utan grejor…:smile:
Eftersom jag är borta så kort tänkte jag bo hyggligt (dock hellre skönt häng&enkelt än fräscht&trist), har någon tips på bra ställe för iaf <300 SEK per natt? Är det en bra idé att boka i förhand om det nu är hyfsat tryck? Verkar ju dock ha prickat in en bra tid mellan nyår och Chinese new year (runt 3 feb vad jag förstått)...
Tacksam för input! Låter som det kan bli hur kul som helst!
tja, ba.
Donsol är lite tidigt att dra till i mitten på jan, fiskarna brukar komma i början på feb så om du har möjlighet att vända på trippen så skulle jag göra det.
Boende….. om du vill bo på beachen (Bulabog) så skulle du bokat det för 1mån sedan, kan kolla men jag tror det är kört. Jag PMar dig om vad som finns ledigt.
ang kite….. skit svårt men jag tror att du kommer behöva köra 9an 50% av tiden och 13 den andra hälften……. så ta med 9an och hyr 13, (mindre packning) fast jag hade tagit med båda, en i handbagaget utan bom.
Bräda kan du hyra av mig, om du vill.
-
Tjena!
Vi ä ett par grabbar som bor i Fremantle, Perth för tillfället och vi tänkte dra till fillipinerna i början mars. vilken storlek på kite används mest? 9a?
det vore grymt om du kunde kolla upp boende : )
vi vill åka till ett ställe där man slipper bli bankrutt av att bara finnas och fillipinerna verkar ju klockrent : )
ta de lugnt // Andreas
-
deaz;643720 wrote:Tjena!
Vi ä ett par grabbar som bor i Fremantle, Perth för tillfället och vi tänkte dra till fillipinerna i början mars. vilken storlek på kite används mest? 9a?
det vore grymt om du kunde kolla upp boende : )
vi vill åka till ett ställe där man slipper bli bankrutt av att bara finnas och fillipinerna verkar ju klockrent : )
ta de lugnt // Andreas
Det är mest 9-12 som används, typ 5 dagar i månaden måste du ha något mindre och och ungefär lika många dagar per månad måste du ha något större.
Dra ett mail till atte@kappel.se med hur många ni är och vilka datum och om ni vill bo på beachen eller lite mer budget i lägenhet några hundra meter från beachen-
Peace bro.
-
Vi är nere på Boracay nu och Atte har hjälpt oss med boende etc. Ett hett tips är att låta honom göra det då ni båda sparar en jiddrans massa pengar och tid på det.
Vi kunde inte hittat bättre boende själva förstår jag nu efter att ha varit här ett tag och sett oss omkring lite själva =)
Atte for president!
-
Det har skrivits lite om skyfall och översvämningar där borta på Filippinerna. Tydligen väderfenomenet La Niña som ställer till det. Hur påverkar det Borocay med omnejd?
Planerar att åka ner mitten av feb-april men funderar nu på om man ska åka någon annan stans. Med andra ord, har ni någon bra vind eller?
Logga in för att svara.